امام جمعه کرمانشاه، گفت: باید برای هنرمندان خوراک لازم فراهم شود تا به خلق و تولید اثر در حوزه قرآنی بپردازند.
کد خبر: ۷۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 08 August 2015
آیت الله مصطفی علماء در نشستی که با حضور مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برپایی هفته های قرآن و عترت برگزار شد، گفت: باید ذهن هنرمندان را در این حوزه پرورانده تا وجودشان در این کار ذوب شود.

وی پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: این سبک از زندگی در قرآن است و اگر بخواهیم سبک زندگی اسلامی را نهادینه کنیم باید همه موارد را به صورت هنرمندانه از قرآن استخراج کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه هنرمند تخصص دارد، اما در حوزه قرآن و عترت شناخت ندارد، اظهار کرد: باید به آنان خط بدهیم و خوراک لازم را برایشان فراهم کنیم تا به خلق و تولید اثر در این حوزه بپردازند.

آیت الله علماء تصریح کرد: ذات هنرمندان ما با اعتقاد به قرآن و عترت عجین است و اگر مسیر را برایشان ترسیم کرده و خوراک با سلیقه روز و مطابق طبع جوان به آنان عرضه کنیم، قطعاً در این راستا حرکت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در این حوزه با جدیت و صرف وقت و هزینه لازم گام برداشت، بیان کرد: مسئولان و متولیان حوزه قرآن و عترت باید آستین های خود را برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های این هفته بالا بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خواستار استمرار این حرکت شد و گفت: سعی کنید هفته های قرآنی با برنامه های اثرگذار، عمیق و جان دار برگزار شود.

آیت الله علماء برنامه ریزی درست، هدفمند، منسجم و با هم افزایی بالای دستگاه های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این برنامه ها در صورتی در عمق دل مردم و هنرمندان جا می کند که جنبه اداری پیدا نکند.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: هفته های قرآن و عترت در هشت استان برگزار می شود که کرمانشاه در شمار آن ها قرار دارد.

اصغر امیرنیا اظهار کرد: در هفته های قرآن و عترت با بهره مندی از توانمندی های تمامی متولیان این حوزه به دنبال تولید محور بودن برنامه ها هستیم.

وی گفت: در اجرای هفته های قرآنی به دنبال آن هستیم که هنرمندان، نویسندگان و چهره های دانشگاهی را به سمت و سوی الهام گرفتن از قرآن و عترت در آثار و تولیداتشان سوق دهیم.

این مقام مسئول گفت: در اجرای این برنامه تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر را در حوزه قرآن و عترت درگیر کرده و از سوی دیگر ضمن شناخت ظرفیت های قرآنی استان ها به درک درستی از ضعف ها و کاستی های موجود در این حوزه خواهیم رسید.

امیرنیا افزود: یکی دیگر از اهداف ما شناسایی برترین ها و عرضه آثار آنان در نمایشگاه بین المللی قرآن و حتی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این نشست به بیان گزارشی از برنامه ریزی های صورت گرفته و اهداف ترسیم شده برای برگزاری هفته های قرآن در استان پرداخت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار