با حضور زوج معلول در "كلبه كتاب" انجام شد
با افتتاح و راه اندازی کلبه کتاب در باغ فاتح، زوج معلول کرجی میزبان شهروندان بودن تا فصلی نو در حوزه ادبیات فارسی کرج رقم زده شود.
کد خبر: ۷۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵ 08 August 2015

با حضور رضا شریفی عضو شورای اسلامی شهر، محمدرضا زین العابدینی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز و استاد سید جلال الدین کزازی نویسنده، مترجم و پژوهشگر برجسته ایرانی و از چهره‌های ماندگار در حوزه زبان و ادبیات فارسی کشور و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی، کلبه کتاب در باغ فاتح کرج افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

این مرکز فرهنگی به مدیریت سید محسن حسینی طاها و معصومه نوری زوج معلول کرجی است که تاکنون چند کتاب از آنها به چاپ رسیده است.

مرکز مذکور با حمایت و هماهنگی های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج راه اندازی شد تا این زوج معلول و فرهنگی بتوانند خدمات مختلفی را به شهروندان به خصوص قشر معلول ارائه دهند.

توانمندی های معلولان نادیده گرفته نشود

در مراسم افتتاح این مرکز عضو شورای شهر کرج اظهار داشت: راه اندازی و آغاز به کار این مرکز را باید به فال نیک گرفت چون نوید دهنده تغییر نگاه جامعه نسبت به معلولان در جهت مثبت است.

رضا شریفی ادامه داد: باید این باور در جامعه ایجاد شود که معلولان نیز مانند سایر افراد عادی می توانند به فعالیتهای اجتماعی و مشارکتهای مردمی بپردازند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید معلولان در جامعه نادیده گرفته شوند، یادآور شد: مسئولان در حوزه های مختلف باید با حمایت از این قشر زمینه های شکوفایی استعدادها و افزایش اعتماد به نفس آنها برای افزایش حضور در اجتماع را فراهم کنند.

شهروندان از فعالیتهای فرهنگی معلولان حمایت کنند

در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار داشت: مسئولان باید همدلی و همکاری با شهروندان به خصوص افراد با ویژگی های خاص مانند معلولان را در اولویت قرار دهند که راه اندازی و افتتاح کلبه کتاب یکی از اقدامات ویژه در این راستا بود.

محمدرضا زین العابدینی با اشاره به اینکه توانمندی های معلولان با افراد عادی برابری می کند، ادامه داد: در برخی موارد معلولان اقداماتی را انجام می دهند که شاید برای یک فرد عادی مشکل باشد اما این قشر با پشتکار و ممارست، به نتیجه مطلوب دست می یابند.

این مسئول از شهروندان خواست تا با حضور در کلبه کتاب، از فعالیتهای فرهنگی این زوج معلول حمایت کنند تا بتوان چنین اقداماتی را در سطح شهر گسترش داد.

زین العابدینی اضافه کرد: باغ فاتح یکی از باغات قدیمی کرج است که در این پارک هم اکنون مراکزی فرهنگی و آموزشی از جمله خانه باغ، کلبه کتاب و مجموعه بین المللی تنیس وجود دارد که به کلکسیونی از مراکز مفید برای شهروندان تبدیل و با استقبال بی نظیری مواجه شده است.

لازم به ذکر است که کتاب شکفتن در کویر شامل مجموعه داستانهای کوتاه و گفتگوهای یک معلول در تعامل با جامعه و کتاب آیه های خلسه مجموعه شعرهای سید محسن حسینی طاها است که تاکنون چند دوره به چاپ رسیده اند.

همچنین همسر وی معصومه نوری نیز کتاب چرا صورتم خیس می شود؟ را در حوزه باورها و اندیشه های یک بانونی معلول ایرانی را به رشته تحریر درآورده که تاکنون به چاپ هفتم رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار