معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال وعده تابستان داغ و ندیدن جشن چهلمین سال میروزی انقلاب را از سوی دشمن می‌شنیدیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در این برهه از زمان گام دوم را مطرح کردند و اکیداً تاکید داشتند و که مسوولیت این گام بر عهده جوانان امروز و آیندگان است.
کد خبر: ۷۲۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 04 March 2019
ناک تبریز از رسانه ها؛به گزارش تابامیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در همایش بزرگ "گام دوم انقلاب" که در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با تاکید براینکه مقام معظم رهبری با اقتدار هرچه تمام‌تر، راهبرد دومین گام از انقلاب اسلامی را صادر کردند، اظهار داشت: این بیانیه در حالی صادر شد که دشمنان انقلاب اسلامی ایران بر این امید بودند این نظام، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نخواهد دید.

وی با اشاره به این که ایران در دنیا به "چهارراه جهان" مشهور است، به بررسی موقعیت جغرافیایی کشور و تهدیدهای متوجه آن پرداخت و گفت: اگر ایران بتواند از این جایگاه به‌خوبی استفاده کند، بر قدرت او در جهان افزوده خواهد شد، ولی اگر توان مدیریت این جایگاه را نداشته باشد، به تهدیدی برای کشور مبدل خواهد شد.  

معاون هماهنگ‌کننده ارتش به علل اشغال ایران در جنگ جهانی اول و دوم، با وجود اعلام بی‌طرفی پرداخت و افزود: موقعیت جغرافیایی مهم ایران سبب شد تا در جنگ جهانی دوم، هر دو طرف جنگ با اشغال ایران به اهداف خود دست پیدا کنند، چنانکه متفقین با اشغال ایران موفق شدند تا بر متحدین پیروز شوند و بعد از این پیروزی، ایران را پل پیروزی نامیدند.

وی با بیان این که ایران در مرکز انرژی جهان واقع شده است، تصریح کرد: 70 درصد انرژی جهان، در ایران و کشورهای اطراف واقع شده است که این منطقه را بیضی انرژی جهان نامیده‌اند و تا زمانی که این انرژی در اختیار ایران باشد، دشمنی مستکبران با نگاه طمع ورزانه نیز مستمر خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اگر در این جایگاه خود قدرتمند باشیم می‌توان از منابع و نعمات استفاده کنیم ولی اگر ضعیف باشیم همیشه زیردست خواهیم ماند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: غربی‌ها هدف عمده دیگری داشتند به طوریکه در آن مقطع جهان دو قطبی شرق و غرب رایج بود و طبق این هدف مقرر بود تا شوروی سابق با تصرف برخی کشورها به آب‌های گرم جنوب دست یابد ولی غربی‌ها به دنبال جلوگیری از این پیشرفت کمونیست‌ها بودند.

وی در ادامه  پیمان "سنتو" را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتحاد نظامی بین کشور ترکیه، عراق، ایران و پاکستان جهت جلوگیری از پیشروی شرق و خط دفاعی غرب در مقابل شرق منعقد شد.

سیاری ادامه داد: زمانی که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، شعار "نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی" بین مردم جاری شد و این باعث می‌شود تا استکبار جهانی به این موضوع پی ببرد که دیگر همه منافع‌اش در ایران به خطر افتاده و به عبارتی منافع از دست‌شان خارج شده است از این‌رو ساکت ننشسته و درصدد براندازی این انقلاب بوده‌اند.

وی تصریح کرد: استراتژی‌های شکست خورده استکبار در سرزمین ایران بخش دوم انقلاب اسلامی است به طوریکه استکبار در اوایل انقلاب با اختلاف‌افکنی قومیتی خواستار اجرایی شدن براندازی انقلاب بود که همه این تفرقه‌افکنی‌ها با شکست روبه رو شد.

تشریح توطئه‌های استکبار از ۲۲ بهمن سال ۵۷ تا ۲۲ بهمن سال ۹۷

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حمله نظامی از دیگر اقدامات دشمنان ایران اسلامی بود به طوریکه طبس از جمله این اقدامات بود که شن‌ها به جنگ با آنها رفت و دوباره استکبار شکست خورد.

وی با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور در انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن استراتژی ترور را در کشور اجرا کرد ولی مانند همیشه با شکست روبه رو شد.

سیاری، اقدام بعدی استکبار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را جنگ تحمیلی هشت ساله برشمرد و گفت: در این جنگ غرب و شرق دیوانه‌ای مانند صدام را تا دندان مجهز کردند و با در اختیار قرار دادن میلیاردها دلار، تجهیزات موشکی، نیروی انسانی و غیره تلاش بر نابودی انقلاب اسلامی ایران بودند ولی مردم ایران همت گماشته و با تحمل هشت سال جنگ تحمیلی، شیرینی پیروزی را چشیدند.

وی، شکست استکبار در  استراتژی‌های اعم از شبیخون فرهنگی، تحریم‌ها، فتنه‌های ۷۸ و ۷۸، ۹۶ مورد اشاره قرار داد و گفت: همیشه با شکست روبه رو بود ولی همیشه دشمنی خود را علیه ایران نشان داده و این دشمنی پایان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به دو راهبرد فعلی استکبار از جمله راهبرد جنگ نرم و اقتصادی اشاره کرد و گفت: جنگ نرم یک جنگ موریانه‌ای و بی سر و صداست که غرش هواپیما، تانک و موشک ندارد و حتی طرف حسابی هم وجود ندارد و هدف اصلی تسلط بر مغز جوانان این کشور است که اگر بتواند چنین تسلطی داشته باشد قطعاً بر اعتقادات و باورهای ما نیز تاثیر خواهد داشت.

دشمن به دنبال استعمار نو یعنی تغییر افکار جوانان است

وی بیان کرد: در حال حاضر دشمنان دنبال استعمار نو هستند به طوریکه در این استعمار به دنبال لشکرکشی نبوده بلکه به دنبال تغییر تفکرات هستند.

سیاری با تاکید بر اینکه رسانه‌های زیادی در جهان متحد شده و علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: قطعاً این استراتژی جدید با شکست روبه رو خواهد شد چراکه جوانان ما آگاه، دلسوز، دارای بصیرت، انقلابی است.

وی راهبرد دیگر استکبار برای افزایش فشار علیه مردم ایران را موضوع اقتصادی دانست و گفت: البته برخی‌ در داخل نیز به این راهبرد استکبار کمک می‌کنند ولی اندکی صبر، همت، تلاش می‌خواهد تا شکست دیگری به استکبار وارد کرد.
 

مسوولیت اصلی گام دوم انقلاب بر عهده جوانان است

سیاری با بیان اینکه امسال وعده تابستان داغ و ندیدن جشن چهلمین سال میروزی انقلاب را از سوی دشمن می‌شنیدیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در این برهه از زمان گام دوم را مطرح کردند و اکیداً تاکید داشتند و که مسوولیت این گام بر عهده جوانان امروز و آیندگان است.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز یک دنیای اطلاعات و فناوری و پیشرفت است، تصریح کرد: این جوان آگاه، با بصیرت و دلسوز است که می‌توانند گام دوم انقلاب را پیش ببرند و بعد از 40 سال، گام سوم را به آیندگان تحویل دهند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: امنیت موجود در کشور به همین راحتی و ارزانی به دست نیامده است چراکه از ۲۲ بهمن سال ۵۷ دشمن برای از بین بردن این امنیت تلاش‌های زیادی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با دیدن کشورهای همسایه می‌توان به اهمیت امنیت پی‌ برد چراکه اگر امنیت نباشد دیگر خبری از دانشگاه، کسب و کار، میهمانی، ازدواج و پیشرفت علمی، صنعتی و... نخواهد بود.

وی ادامه داد: حافظان امنیت خود مردم هستند و خط مقدم این امنیت نیروهای مسلح و ارگان‌های امنیتی هستند ولی اگر حمایت مردمی نباشد، خط مقدم هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

سیاری اذعان داشت: شهدای ترور، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم به دنبال امنیت و تمامیت ارضی کشور بودند از این‌رو به راستی امنیت بسیار گران و با ارزش است.

در راهیان نور به اخلاص توجه کنید نه انحرافات در بیان برخی‌ها

وی در ادامه به فرارسیدن سفرهای کاروان راهیان نور اشاره کرد و گفت: کاروان با این نگاه به مرزها نگاه کنند که چه کسانی جان شیرین خود را در طَبق اخلاص گذاشته‌اند از این‌رو اجازه تحریف و قشرگرایی را ندهید بلکه با تعمق مناطق عملیاتی و جنگی پی به درجه اخلاص جوانان ببرید.

این مقام لشکری کشور گفت: سفر راهیان نور باید در مردادماه انجام گیرد تا بهتر بفهمیم که این غیرتمندان چگونه بر شرایط جوی غلبه کرده و پوزه دشمن را به خاک مالیدند تا الان ما بتوانیم در سالنی جمع شده و سخنرانی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :