این روزها در آستانه نوروز تکاپوی خرید موج می‌زند اما چه خوب است که از سهم و سود این خریدها کار خیری انجام شود.
کد خبر: ۷۲۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 28 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: با همکاری مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز و حمایت خیریه عطر یاس نبوی از 8 تا 10 اسفندماه و از ساعت 11 صبح تا 11 شب بازارچه صنایع دستی در محل هتل چمران شیراز برگزار شده است که سود آن به نفع افراد نیازمند تحت پوشش هزینه می‌شود.

مدیر بهزیستی شیراز با اشاره به برگزاری این بازارچه در آستانه سال نو می‌گوید: این چهارمین بازارچه خیریه‌ای است که از سال 91 توسط خیریه عطر یاس نبوی به نفع افراد تحت پوشش برگزار می‌شود.

 

 حمید آزرمی ادامه می‌دهد: در این بازارچه 120 نفر از هنرمندان شیراز در رشته زیورآلات، گوهر تراشی، تابلوی نقاشی و ... گرد هم آمده‌اند.

وی اضافه می‌کند: فروش به نفع کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و جامعه هدف بهزیستی و خیریه عطر یاس نبوی صرف می‌شود.

آزرمی از شهروندان دعوت می‌کند تا ضمن حضور در این بازارچه که دارای لباس، مانتو، زیورآلات، گیاهان آپارتمانی و ... است شرکت کنند و با خرید در یک کار خیر سهیم شوند.

خلاقیت

مدیرعامل خیریه عطر یاس نبوی نیز ضمن حضور در این نمایشگاه عنوان می‌کند: سال‌های قبل بازارچه را در پارک خلدبرین شیراز برگزار می‌کردیم اما امسال با بانی خیر شدن چندین فرد خیر هزینه برای برگزاری نمایشگاه در هتل فراهم شده است.

عباس عسکری می‌افزاید: از افراد شرکت کننده در این نمایشگاه صنایع دستی، تعدادی از افراد تحت پوشش هستند و سایرین نیز افرادی هستند که با ارایه دستاوردهای خود، سود حاصل از فروش را به نفع افراد نیازمند تحت پوشش ارایه می‌کنند.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که برخی از افراد تحت پوشش بهزیستی و این خیریه برای کار کردن در حوزه صنایع دستی دارند، بیان می‌کند: افراد خلاقی تحت پوشش هستند که به دلیل مشکل در تهیه مواد اولیه گاه از کار کردن باز می‌مانند.

عسکری ادامه می‌دهد: با قرار دادن مواد اولیه در اختیار این افراد سعی کرده‌ایم تا ضمن کارآفرینی و درآمدزایی، در حفظ کرامت انسانی افراد نیز بکوشیم.

یک غرفه زنانه

یکی از غرفه‌داران که به نفع خیریه کارهای خود را در این نمایشگاه ارایه کرده است نیز می‌گوید: طراحی کارها از خودم است و با خلاقیت از نقره، سکه کاری، سنگ‌کاری و ... به صورت ترکیب با عناصر جدید در ساخت این کارها استفاده شده است.

نازنین اصغری می‌افزاید: از طریق نشست‌ها و مجامع هنری از برگزاری این نمایشگاه به نفع خیریه مطلع شدم و مشتاقانه برای شرکت در این کار خیر کارهای خودذ را به معرض فروش گذاشتم.

مانتوهای سنتی

مدیر داخلی کارگاه خیاطی عطر یاس نبوی با نشان دادن کارهای زیبایی شامل مانتوهای سنتی و ... اظهار می‌کند: در کارگاهی که در مجاورت ساختمان بهزیستی شهرستان شیراز دایر کرده‌ایم، فرصت خیاطی کردن برای بانوان فراهم شده است.

مریم گلزار ادامه می‌دهد: در این کارگاه تولیدی که مواد اولیه نیز تهیه می‌شود زنان سرپرست خانوار، شماری از افراد معلول و ... با ارایه آموزش لازم مشغول به کار شده‌اند و برای کارهای آنها بازاریابی می‌شود و از سود فروش حقوق دریافت می‌کنند.

تراریوم

مسوول غرفه تراریوم در این نمایشگاه با اشاره به این گل‌های رطوبتی می‌گوید: تراریوم گیاهانی هستند که به رطوبت اندک برای رشد نیاز دارند و هفته‌ای یک مرتبه به آبیاری کم نیاز دارند.

محمد حسین فریور می‌افزاید: مددجویان بهزیستی و عطر یاس نبوی با مواد اولیه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود این گیاه را به روش‌های زیبایی می‌آرایند.

وی اضافه می‌کند: در این کار برای 3 مددجو اشتغال‌زایی مستقیم انجام شده است و از سود فروش از نمایشگاه به آنها دستمزد داده می‌شود.

 بیش از هزار و 700 نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شیراز هستند که برای کارآفرینی آنها اقدامات گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

 

اخبار فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار