رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: امکانات بی‌نظیر دانشگاه آزاد در خدمت توسعه استان ایلام است.
کد خبر: ۷۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲ 05 August 2015

به گزارش تابناک ایلام، شهریار عباسی در جلسه مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار داشت: در سنوات گذشته شرایطی پیش آمد که همه دست به دست هم داد تا در حوزه آموزش عالی دانشگاه آزاد زمین‌گیر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: عده‌ای از طریق سنگ‌اندازی در برنامه‌های دانشگاه درصدد کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بودند تا با تحقق این امر سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور به کمتر از 40 درصد برسد.

وی ادامه داد: اما با درایت و مدیریت هوشمندانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخگویی به نیاز جامعه مبنی بر گسترش تحصیلات تکمیلی و جلب اعتماد مردم که صاحبان اصلی این دانشگاه هستند، سبب روند رشد علمی، کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه با شتاب بیشتری شد.

این مسئول با بیان اینکه مدیران گروه‌های آموزشی در تولید علم و تبدیل آن به ثروت مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای و جذاب، تکریم و رضایتمندی دانشجویان و ارتقای کیفیت آموزشی و فعال‌سازی انجمن‌های علمی گروه‌های آموزشی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از مهم‌ترین اولویت‌های گروه‌های آموزشی واحد ایلام است.

عباسی تصریح کرد: در تمام تصمیمات دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر حرکت بر اساس چشم‌انداز توسعه علمی کشور منافع مردم نیز به بهترین نحو ممکن در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس امروز دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور از نعمت آموزش عالی برخوردار شده است و این خدمت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به نظام است که سبب ایجاد عدالت آموزشی در کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در حال حاضر سیاست مسئولان و برنامه‌ریزان دانشگاه جذب دانشجوی بیشتر و افزایش سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور و کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه است که باید از طریق تولید علم و تبدیل آن به ثروت صورت گیرد.

وی ادامه داد: سهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در آموزش عالی استان 33 درصد است، در حالی که این واحد یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی استان از لحاظ کیفیت آموزشی، تولید علم و دارا بودن زیرساخت‌های سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری لازم از جمله اعضای هیئت علمی مجرب، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های پیشرفته و ... است.

این مسئول اضافه کرد: مدیران گروه‌های آموزشی باید با مطالعه و نیازسنجی از طریق راه‌اندازی رشته‌های جدید و کاربردی و بین رشته‌ای و برندسازی کیفیت آموزشی دانشگاه اعتماد داوطلبین را جلب کرده تا امکانات کم‌نظیر این دانشگاه در خدمت توسعه استان باشد.

عباسی تصریح کرد: مدیران گروه‌های آموزشی و به ویژه اساتید مهمترین الگو برای دانشجویان هستند و باید اساتید دانشگاه مجهز به علم روز دنیا باشند و از طریق پژوهش و مطالعه نیازهای دانشجویان را در حوزه علمی، پژوهشی و آموزشی مرتفع سازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: مدیران گروه‌های آموزشی باید در بحث تولید علم و تبدیل آن به ثروت برای درآمدزایی دانشگاه بیشتر مشارکت داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار