مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت: مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی(افق) برای تحقق منویات رهبری در ارائه خدمات محتوایی در ۵۰۰ بقعه کشور راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۱۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 24 February 2019

مراکز افق سال آینده در ۵۰۰ بقعه راه‌اندازی می شود

به گزارش تابناک قزوین، دوره آموزشی و توجیهی خادمین بقاع متبرکه استان روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام  محمد نوروز پور، مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور در این مراسم بیان کرد: روایتی از پیامبر داریم؛« که هر کس به زیارت قبرم بیاید من او را شفیع می شوم و از گناهان نجاتش می دهم» ما نیز وظیفه داریم برای اعتلای جایگاه امامزادگان و تحقق فرمایش رهبری و تبدیل بقاع مذهبی و امامزادگان به قطب فرهنگی همت کنیم.

وی افزود: گسترش و تعمیق بخشیدن به بصیرت دینی و فضایل اخلاقی و مکتب اهل بیت از ماموریتهاست و در یک برنامه ۱۲ ساله باید این سند چشم انداز را محقق کنیم و بصیرت دینی مردم را بالا ببریم و امامزادگان را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: امامزاده‌ها باید مرکز تجمع و ارتباط نیروهای مذهبی باشد و فعالان این اماکن و خادمان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برنامه ارائه دهند و برنامه های فرهنگی، دینی گسترده ای که جهت دهنده آداب و رسوم  دینی باشد را اجرا کنند.

حجت الاسلام نوروز پور گفت: وظیفه داریم آرمان‌های امام راحل را در بقاع متبرکه ترویج کنیم و در گام دوم به اخلاق جامعه توجه کنیم و یکی از مکانهای تاثیرگذار در این عرصه امامزاده ها هستند و باید بتوانیم اهداف گام دوم در بیانیه رهبری را در امامزاده ها تببین و تشریح کنیم.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور افزود: ایام نوروز فرصت خوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در جوار امامزادگان است و مانند سال قبل با اجرای طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه های معرفت با استفاده از روحانیونی که آموزش دیده اند نسبت به آموزش و فرهنگ سازی اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام نوروز پور بیان کرد: باید بهترین خدمات توام با تکریم به زایران در امامزاده ها و اماکن مقدس داده شود و توجه به بهداشت و زیباسازی محوطه و سرویس بهداشتی اماکن مقدسه باید مورد توجه قرار گیرد و از فناوری های روز و فضای مجازی و اینترنت در امامزاده ها استفاده شود.

وی اظهارداشت: باید در امامزاده ها از مدیریت توسعه یافته و منابع انسانی آموزش دیده و ماهر و شایسته برخوردار باشیم و فضای مناسب و توام با آرامشی را بر اساس معماری اسلامی و ایرانی در این اماکن مهیا کنیم.

 

نوروز پور تصریح کرد: استفاده از وقف های جمعی و مشارکت خیرین برای رسیدگی به امور امامزادگانو تامین منابع مالی پایدار برای اداره بهتر اماکن مذهبی توصیه می شود که از هیئت امنا وخادمین انتظار داریم به این امور هم توجه کنند.

نوروزپور افزود: چهار بیمارستان درمان سرطان با وقف های مشارکتی در حال احداث است و موقوفات و بقاعی که منابع مالی خوبی ندارند باید برای آن تدبیر کرد و از محل وقف و خیرین برای مدیریت برنامه ها استفاده کرد و در کنار آن در برخی امامزادگان برنامه های قرآنی و محافل مرتبط کم است که باید بستر سازی کنیم و با برگزاری کلاسهای قرآنی در امامزاده ها، توسعه تبلیغات محیطی، مسابقات فرهنگی و قرانی و راه اندازی محصولات فرهنگی و برپایی مراسم و همایش های دینی فعالتر عمل کرد.

وی عنوان کرد: توسعه و بهینه سازی تسهیلات رفاهی و ترویج بیمه زایران در امامزاده ها، بسترسازی و توسعه استقرار سیستم خدمات عمومی، نگهداری مناسب از اماکن، مدیریت ترافیک حریم بقعه ها، بهره برداری بهینه از فضاهای بقاع، تامین روشنایی صحن، رفع آلودگی زیست محیطی و تامین امکانات ایمنی در امامزاده ها لازم است در اولیوت قرار گیرد.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه ذخایر معنوی هستند و موجب آرامش روحی و روانی مردم و دلها می شوند و در سال آینده مراکز افق( مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی )در سال ۹۸ کلید خواهد خورد.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور در پایان تاکید کرد: مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی(افق) برای ارائه خدمات اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی از سال اینده در 500 بقعه و امامزاده کشور راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم منویان رهبری در چشم انداز تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی را تسریع کنم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار