تغییر مدیریت امری بسیار معمولی در سیستم های اداری وحتی خارج از اداری است اما اینکه این تغییرات بر چه معیار وملاکی باشد مباحث بسیار زیادی می تواند داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 24 February 2019

تابناک ایلام مجتبی کاور:: بدون شک داشتن تجربه در هر کاری سبب خواهد شد تا روند امورات محوله به سرانجامی معقول ومنطقی منتهی شود، ولی اگر شخصی تجربه کافی و علم لازم در اموراتی که به آن محول می شود نداشته باشد نه تنها کارایی لازم رانخواهد داشت بلکه بدون شک خسارات جبران ناپذیری به جا خواهد گذاشت .این مقدمه کوتاهی است به بهانه تغییرات فرمانداران حوزه جنوب استان وسخنان استاندار ایلام که در مدت سکان داری ایلام توسعه را ورد زبان خود قرار داده است.

تغییر مدیریت امری بسیار معمولی در سیستم های اداری وحتی خارج از اداری است اما اینکه تغیرات بر چه معیار وملاکی باشد مباحث بسیار زیادی می تواند در بربگیرد که در ابتدا به صورت خلاصه به آن اشاره شده است.

استان ایلام یکی از استانهای بالقوه کشور در حوزه های مختلف است .استانی که بیش از 92درصد نفت و گاز غرب کشور در آن استخراج می شود ولی متاسفانه عدم توجه دولت ها واز طرفی عدم استفاده از نیروهای توانمند در عرصه مدیریت اجرایی درمقاطعی سبب شده که این استان به جایگاه واقعی خود دست نیابد به طوری که فقر ، بیکاری ، طلاق ،مهاجرت ،خودکشی و بسیاری دیگر از مشکلات ومعضلات دست آورد آن بوده وهست.

در معادلات اخیر تغییر فرمانداران حوزه جنوب تنها چیزی که به ذهن خطور می کند معامله وبده بستان استاندار ایلام وکاظم زاده نماینده حوزه انتخابیه دهلران است چرا که هر یک به دنبال اهداف وبرنامه های آتی خود هستند است. تلاش  استاندار برای بقا در عرصه مدیرت وفراراز قانون بازنشستگی با لابی مجمع نمایندگان ، و کاظم زاده هم نقشه راه انتخابات آتی را با منصوب کردن وچیدمان نزدیکان خود در عرصه مدیریت ؛که نمونه مثال زدنی آن فرماندار شدن باجناق وی است را ترسیم کرده اند تا در مدت زمان اندک زمینه برای میدان داری فراهم کنند ودر این بین تنها بازنده این معادلات مردم وتوسعه استان است که فعلا قربانی بده و بستان این دونفر شده است !

با روی کار آمدن سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار ،تغییرات چندانی در بین فرمانداران ده گانه استان ایجاد نشد تنها "بهمن جلیلیان" فرمانداراسبق شهرستان سیروان با غافلگیرنمودن مدیران ارشد استانی با فرمانداری سیروان وداع  و سکان معاونت سیاسی ،فرمانداری اسلام‌شهر را در دست گرفت وبعد از آن هم تغییر در فرمانداری ایوان ، مهران وملکشاهی در دستور کاراستاندار کهنه کار ایلام قرار گرفت وسه ماه بعد هم قطار تغییرات به فرمانداری های جنوب استان ؛یعنی شهرستان آبدانان وبدره رسید و استاندار ایلام تنها با جابجا کردن این دوفرماندارتلاش کرد تا علاوه بر جلب رضایت  نماینده ، وضعیت موجود را با یک تاکتیک حفظ وافکار عمومی را دور بزند چرا که خواسته نماینده فراتر از خواسته عمومی وتوسعه بود.

سلیمانی دشتکی در آن مقطع که زمزمه قانون بازنشستگی وی مطرح شد تلاش کرد تا با این اقدام خود را از قانون بازنشستگی با خوش خدمتی به کاظم زاده مستثنی کند ودراین بین فرمانداران دوشهرستان دهلران ودره شهر ،حسینعلی موسوی و علی اکبر شفیع زاده تثبیت شدند، اما گویا تثبیت مدیریت آنها تنها برای 8ماه دوام وقوام آورد چرا که تغییرات شبانه وانتحاری فرماندار حوزه جنوب توسط استاندار ایلام آن هم دردهه مبارک فجر که با روح توسعه در تضاد بود صورت گرفت ،چرا که سلیمانی دشتکی بهترین فرصت را برای منصوب کردن باجناق کاظم زاده به عنوان فرماندار را دهه مبارک فجر دانست تا در این برهه از زمان که مردم درگیر جشن های دهه مبارک فجر هستد خدمتی دیگر به نماینده حوزه انتخابیه دهلران را عملیاتی کند .

اما آنچه که شبهه برانگیز است کنار گذاشتن حسینعلی موسوی فرماندار وسیاست مدار کهنه کارازچرخه فرمانداران استان و انتصاب باجناق کم تجربه و بدون رزومه کاظم زاده توسط استاندار ایلام در عرصه مدیریت سیاسی واجرایی است!! هرچند نگارنده در چندین یاداشت نقد هایی برای اصلاح امور در خصوص مدیریت موسوی منتشر نموده است ولی در مجموع روش جابه جایی وی به عنوان فرماندار چندین شهرستان ،تنها کمتر از سه هفته روش غیر توجیهی است که استاندار ایلام به دنبال اجرایی شدن آن بود که عملا با عدم پذیرفتن فرمانداری بدره از سوی موسوی ،پرونده فرماندار شدن این کهنه کار سیاسی فعلا بسته شده است .

گویا استاندار ایلام سخنان خود  در خصوص توسعه استان واستفاده از نیروهای توانمند را فراموش کرده است که یک فرد کم تجربه را به عنوان فرماندار معرفی ویک فرد با تجربه را قربانی معادلات انتخاباتی نماینده می کند. آقای دشتکی انتصاب برخی فرمانداران ازجنس توسعه نیست وتنها خدمت کردن به نماینده است ، حال ما مانده ایم که ،قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را !!/م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
جهت اطلاع مردم شهرستان بدره هم کوچکترین میلی به پذیرفتن فرمانداری توسط موسوی نداشتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار