فلاح حسن زیدان وزیر کشاورزی عراق:مبادلات تجاری ایران و عراق در چند سال‌ اخیر با شدت بیشتری دنبال می‌شود و ما به این همکاری‌ها و تبادلات در بخش کشاورزی ادامه می‌دهیم.مدنظر داریم با تفاهم‌نامه‌های جدید،میزان مبادلات را به دوبرابر افزایش دهیم
کد خبر: ۷۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 04 August 2015
به گزارش تابناک  فلاح حسن زیدان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع خاویاری قره‌برون در چپکرود جویبار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مبادلات تجاری ایران و عراق در چند سال‌ اخیر با شدت بیشتری دنبال می‌شود و ما به این همکاری‌ها و تبادلات در بخش کشاورزی ادامه می‌دهیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر، میزان صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق، یک‌میلیارد و 500 میلیون دلار است که در نظر داریم با تفاهم‌نامه‌های جدید، این میزان مبادلات را به دوبرابر افزایش دهیم.
زیدان افزود: مبادلات بخش کشاورزی ایران و عراق و صادرات محصولات ایرانی به کشور عراق، بیشتر در دو بخش نباتی و حیوانی است که یکی از اهداف بازدیدهای امروز و فردا در استان مازندران برای همین منظور است.
وزیر جهاد کشاورزی، امروز و فردا از واحد مرغداری صنعتی در کشتارگاه طیور مرغ پرستو واقع در شهرستان قائم‌شهر، کارخانه لبنیات کاله و فرآورده‌های گوشتی در آمل و گل‌خانه گل رز در جاده هراز و در روستای شاه‌زید بازدید می‌کند.
وی هم‌اکنون به اتفاق رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حال بازدید از اسکله مجتمع خاویاری چپکرود جویبار است، این مجتمع که یکی از مجتمع‌های بزرگ تولید ماهیان خاویاری در خاورمیانه است، پروانه تاسیس خود را در سال 88 دریافت کرده است، از طریق ظرفیت پنج هزار لیتر در ثانیه آب سالانه 30 تن گوشت خاویار تولید می‌کند.
مساحت کلی این مجتمع خاویاری، 80 هزار مترمربع و سطح پرورش ماهی آن نیز 36 هزار و 586 مترمربع است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار