کد خبر: ۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 03 August 2015

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: تا پایان سال جاری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان عضو این پارک از 54شرکت به یکصد مورد افزایش می‌یابد.

مهندس عطاءالله ربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: به منظور افزایش ارتباط پارک علم و فناوری البرز با دانشجویان و دانشگاههای استان برای اولین بار کارگاه‌های آشنایی با روند تجاری‌سازی محصول و مراحل ثبت و ساخت آن، در تمامی دانشگاههای استان برگزار خواهیم کرد و امیدوارم اولین کارگاه را بتوانیم در دانشگاه خوارزمی برگزار کنیم.

وی افزود: پارک علم و فناوری البرز از سال 87 فعالیت خود را زیر نظر جهاددانشگاهی آغاز کرده است و از ابتدا با بهره‌گیری از فرهنگ خوداتکایی و خودباوری به فعالیت خود ادامه داده است.

ربانی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌های عضو این پارک در حال حاضر 54شرکت است و 13مورد از این شرکت‌ها امسال به ثبت رسیده‌اند و مقرر شده که تا پایان سال جاری به یکصد شرکت افزایش یابد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای تخصصی برای معرفی محصولات دانش‌بنیان این شرکتها از اهداف اصلی پارک علم و فناوری است و تاکنون نمایشگاه تخصصی در حوزه نفت و گاز برگزار شده و تمامی محصولات این شرکتها در حوزه نفت معرفی شدند و بازدیدکنندگان تخصصی نیز ضمن آشنایی با محصولات با توجه به نیازهای خود برای سفارش و خرید اقدام می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز یادآورشد: بازدید از این نمایشگاه خوب بود و روز گذشته مدیرکل تجاری‌سازی شرکت نفت از این نمایشگاه بازدید کرد و به زودی نیز مدیرعامل شرکت نفت از آن بازدید خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در چشم‌انداز 1404مقرر شده تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به 50هزارشرکت برسد، گفت: در حالی‌که این تعداد در حال حاضر فقط دوهزار مورد است و از طرفی سهم اقتصاد دانش‌بنیان نیز در تولید ناخالص ملی باید به 20درصد برسد که این میزان نیز در حال حاضر یک درصد است که این فاصله بسیار زیاد است و باید با تلاش بیشتر و توجه و تقویت پارک‌های علم و فناوری کاسته شود.

ربانی تصریح کرد: در استان البرز تعداد زيادی مراکز دانشگاهی، تحقيقاتی و پژوهشی وجود دارد که بسياری از آنها در سطح ملی و حتی خاورميانه مطرح و کم ‌نظير هستند و بر اين اساس اين استان را می‌توان قطب علم و فن‌آوری و دانش کشور دانست.

وی افزود: بيش از ۱۲۰ هزار دانشجو در استان البرز مشغول به تحصيل هستند که اين تعداد دانشجو يکی از مهم‌ترين ويژگی‌های البرز در زمينه علمی و فناوری به شمار می‌روند و اين پتانسيلها جايگاه خاصی را به استان البرز در سطح کشور بخشيده است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز یادآورشد: بسياری از توليدات شرکت‌های دانش بنيان و فن‌آور مستقر در پارک علم و فناوری البرز نه تنها در سطح ملی مطرح و دارای محصولات بی‌نظير و بی‌رقيبی هستند بلکه بسياری از آنها توان علمی و فن‌آوری رقابت در عرصه‌های بين‌الملل را دارند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید روش آموزشی خود را اصلاح کنند و از مسیر آموزش تئوریک به سمت آموزش‌های کاربردی و با امکان تجاری‌سازی نتایج تحقیقات خود تغییر دهند و در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نقش‌آفرینی کنند.

ربانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان فروش محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک فناوری البرز 50میلیارد تومان بوده و صادرات محصولات نیز به 20میلیون دلار رسید که این میزان علاوه بر محصولات شرکت آبادگران بوده است؛ چراکه این شرکت به تنهایی درآذر سال گذشته 52میلیارد ریال قرارداد اقتصادی منعقد کرده بود.

وی با اشاره به خدمات پارک علم و فناوری البرز به شرکت‌های مستقر در این پارک،گفت:پارک علم و فناوری البرز در زمینه ایجاد ارتباط با مراکز تجاری، بانک‌ها،ارائه فضای فیزیکی و آزمایشگاه برای فعالیت، خدماتی را به شرکت‌ها ارائه می‌کند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم قطب‌بندی فعالیت شرکت‌ها در پارک فناوری البرز گفت: بهتر است فعالیت شرکت‌ها به صورت حرفه‌ای در رشته‌های مختلف کشاورزی، بهداشت و درمان و ... قطب‌بندی شود تا فعالیت‌ها به صورت حرفه‌ای دنبال شود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز همکاری دستگاه‌های اجرایی استان البرز را با پارک مناسب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری کمالشهر کرج، استانداری، بانک‌های تخصصی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به اهمیت پارک واقف هستند و همکاری‌های مناسبی با پارک علم و فناوری دارند.

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در پایان گفت: پارک علم و فناوری البرز زیر نظر جهاددانشگاهی فعالیت می‌کند و همواره فرهنگ خودباوری و اتکاء به فرهنگ خودی جهاددانشگاهی در پارک علم و فناوری متبلور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار