کد خبر: ۷۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 03 August 2015
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مردم گیلان را وفادارترین، آگاه‌ترین، هوشیارترین و انقلابی‌ترین مردم دانست و گفت: باران بصیرت مردم نیز در مناسبت‌های انقلاب اسلامی به وضوح مشهود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، بمناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد، اظهار کرد: این نهاد از بدو تأسیس در سال ۱۳۵۹ منشأ آثار فراوانی در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، متولی برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی معرفی کرد و متذکر شد: حضور معنادار مردم در مناسبت‌های ملی پیش از آنکه صرف برگزاری یک برنامه باشد، جهت‌گیری مردمی در برابر خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی است که حرکت به موقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در فراخوان مردمی جهت اعلام مواضع علیه مستکبران و معاندان نظام، به نقطه اوج پیوند مردم و حاکمیت بدل می‌شود.

حجت‌الاسلام اشجری هدایت، سازماندهی، نظارت و برنامه‌ریزی را اساسی‌ترین وظیفه این نهاد مولود انقلاب دانست و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکیل ستادهای بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی تلاش می‌کند که حلقه‌های دولتی و مردمی در کنار هم قرار گیرند. در واقع دولت به عنوان پشتیبان و مردم نیز به عنوان مجری وارد صحنه اجرا می‌شوند و برنامه‌هایی را در حوزه مناسبت‌های انقلاب اسلامی اجرا می‌کنند.

این مقام مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یکی از موثرترین نهادهای مولود انقلاب اسلامی دانست که رسالت خود را تاکنون به درستی ایفا کرده است و گفت: خشنودی و رضایت مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) خود دلیلی بر بزرگی کار و موفقیت این نهاد است.

حجت‌الاسلام اشجری، آیت‌الله جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را پشتوانه‌ای معنوی برای این نهاد دانست و تصریح کرد: محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با شخصیت فقیه و مجاهدی همچون آیت‌الله جنتی است که ایشان با درایت و هوشیاری، آگاهی و بصیرت وارد کارها می‌شوند و قطعا کارها اثرگذاری دوچندانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در برگزاری مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی با توجه به فرهیختگی گیلانیان و داشتن جوانانی فرهیخته، اهل قلم و با ذوق دوچندان است، عنوان کرد: طبعا کار در استانی که از مردم آگاه و فرهیخته برخوردارست، سخت است و ما سعی کردیم پاسخگوی خواسته‌های چنین مردم فرهیخته‌ای باشیم و خواسته‌هایشان را در مناسبت‌های انقلاب اسلامی اجابت کنیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در انقلاب اسلامی ما دارند، متذکر شد: مردم عامل پیروزی انقلاب بوده و هستند و در نتیجه ما نمی‌توانیم نقش مردم را نادیده بگیریم. اینکه مردم گیلان در حماسه 9 دی یک روز زودتر به صحنه می‌آیند نشان از فرهیختگی، بصیرت و قدرت تشخیص آنان دارد. گیلانیان هرگاه احساس کردند که باید هرچه زودتر دشمن را پس بزنند و پیام خود را به دشمن برسانند، حضور یافته‌اند.

حجت‌الاسلام اشجری اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تنها به برگزاری مراسم در مرکز استان اکتفا نمی‌کند و همواره تلاش کرده است تا برنامه‌ها از مرکز استان به سمت شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها ساری و جاری شود و از ظرفیت همه نقاط استان استفاده شود. برای مردم گیلان مشاهده و دیدار چهره‌های ملی و کشوری بسیار شیرین است و ما تلاش می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت چنین شخصیت‌هایی به درستی استفاده کنیم.

وی مردم گیلان را وفادارترین، آگاه‌ترین، هوشیارترین و انقلابی‌ترین مردم دانست و گفت: همانگونه که مردم در سال‌های متوالی در زیر بارش شدید باران در صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند، باران بصیرت مردم نیز در مناسبت‌های انقلاب اسلامی به وضوح مشهود است. این مردم در همه مناسبت‌های انقلاب اسلامی در 22 بهمن و زیر بارش باران و برف، و در گرمای طاقت‌فرسای روز جهانی قدس با زبان روزه و عطش بسیار، نغمه عاشقی خود را سر داده‌اند لذا خدمتگزاری این مردم برای همه مدیران باید مایه افتخار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان توانسته است در سال‌های گذشته به عنوان شورای نمونه و ممتاز معرفی شود، تصریح کرد: در همایش سالانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همواره استان گیلان درخشش ویژه‌ای دارد که این نتیجه پایبندی به قانون و تلاش برای ایده‌های نو و اجرای آنهاست و نشان از همدلی و همراهی همه مدیران و مسئولان استان دارد و بنده به نوبه خود از تک تک اعضای ستادهای مختلف، ممنون و سپاسگزارم.

حجت‌الاسلام اشجری تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌تواند با تنویر افکارعمومی و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی در مناسبت‌های انقلاب اسلامی پیش‌ زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم کند لذا نیاز است که مدیران فرهنگی با انگیزه بیشتر وارد کار شوند تا بتوانیم شهدای شاخص استان به ویژه شهدای انقلاب اسلامی گیلان را بهتر به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

وی در پایان ضمن بزرگداشت دوازدهم مردادماه‌، تأسیس این نهاد انقلابی را یادگاری گرانبها از رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برشمرد که در پیوند مردم با ولایت برای بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی را ایفا کرد و گفت: بی‌شک حضور ثمربخش مردم گیلان و پیشتازی حضور آنان در مناسبت های انقلاب اسلامی از شاخصه و طرازی ملی برخوردار است که نشان از آگاهی ولایتمداری و روشنگری مردم گیلان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار