فرماندار مهریز:
فرماندار مهریز با بیان این که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ظرفیت توسعه بیش از پیش در این شهرستان ایجاد شده است، گفت: همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 83 طرح عمرانی، فرهنگی ورزشی، کشاورزی و گردشگری با اعتباری بالغ بر 251 میلیارد تومان در مهریز افتتاح می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 26 January 2019

«سیدمحمد رستگاری» در نشست خبری فرمانداران استان که به منظور اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که مهریز 51 هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: این شهرستان رتبه چهارم جمعیتی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان مهریز، افزود: تولید سالانه حدود 12 هزار تن تخم مرغ، تولید روزانه 188 لیتر شیر، تولید هشت هزار تن سالانه مرغ گوشتی، از جمله ظرفیت‌های مهریز به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار مهریز در مورد زیرساخت مهریز، افزود: تمام روستاهای بالای 10 خانوار مهریز تحت پوشش آب شرب هستند.

رستگاری در ادامه ضریب نفوذ 44 درصدی تلفن ثابت شهری و ساخت راه آهن یزد- اقلید را از جمله طرح دستاوردهای مهریز دانست و بیان کرد: تاکنون 500 اثر در شهرستان مهریز شناسایی و 98 اثر به ثبت ملی رسیدند.

این مسئول با بیان این که بر اساس سند توسعه شهرستان، تقویت و توسعه گردشگری مهمترین اولویت اجرایی مهریزی است، گفت: 11 واحد بوم گردی در شهرستان مهریز موفق به اخذ مجوز شده و در حال بهره برداری هستند.

وی وجود سه واحد آموزش عالی با ظرفیت 1500 نفر دانشجو، وجود و اجرای طرح توسعه بیمارستان 98 تخت خوابی، وجود هشت باب سالن ورزشی و 9 باب خانه ورزش روستایی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان مهریز بوده که به واسطه نظام مقدس انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

فرماندار مهریز با اشاره به طرح‌های ویژه بزرگداشت دهه فجر 97 در این شهرستان، خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 83 طرح عمرانی، فرهنگی ورزشی، کشاورزی و گردشگری با اعتباری بالغ بر 251 میلیارد تومان در مهریز افتتاح می‌شوند.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و حمایت از صنایع کم آبخواه و دانش بنیان را از دیگر اولویت‌های اجرایی در شهرستان مهریز دانست و بیان کرد: نرخ بیکاری مهریز 9.4 درصد و از میانگین استان پایین‌تر است.

وی در پایان مهاجرپذیری بودن و کاهش بارندگی را از جمله دغدغه های جدی شهرستان مهریز عنوان و تأکید کرد: بررسی راهکارهایی برای رفع دغدغه های مختلف شهرستان در دستور کار فرمانداری و استانداری قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار