معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۴۸ درصد از خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را خانوار دارای سرپرست زن تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 26 January 2019

محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۴۸ درصد از خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را خانوار دارای سرپرست زن تشکیل می‌دهند.

وی بابیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر امسال چهلمین سالروز تأسیس این نهاد مردمی که از برکات انقلاب اسلامی است را جشن می‌گیریم، افزود: کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به‌ فرمان حضرت امام (ره) باهدف رسیدگی به امور محرومان تأسیس شد و خدمات این نهاد همچنان ادامه دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزدکفت: بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند و حدود ۷۹ درصد مددجویان به تعداد ۴۵ هزار و ۶۹۵ نفر کمک معیشت بگیر هستند.

سرپرستی بیش از ۱۲ هزار خانوار تحت حمایت، بر عهده‌ زنان سرپرست است
جمال پوربا اشاره به اینکه زنان سرپرستی ۱۲ هزار و ۹۵۴ خانوار تحت حمایت را بر عهده‌ دارند، افزود: ۴۸ درصد از خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را خانوار دارای سرپرست زن تشکیل می‌دهند.

وی بابیان اینکه معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و مددجویان علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند، گفت: خانوار یک‌نفره تحت حمایت ماهیانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، دونفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سه‌نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهارنفره ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و پنج‌نفره به بالا ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.

جمال پور با اشاره به اینکه ۳۷ درصد مددجویان تحت حمایت ساکن شهرستان یزد هستند، افزود: شهرستان بافق کمترین مددجویان را تحت حمایت دارد و هم‌اکنون ۱۶۲۲ مددجوی بافقی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و حدود سه درصد از جامعه هدف تحت حمایت استان یزد را تشکیل می‌دهند.

وی بابیان اینکه هدف کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعداد‌ها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است، افزود: پرداخت کمک معیشت، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، اعطای وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات حقوقی، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی ازجمله خدماتی است که به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار