معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال چهلمین سالروز تأسیس این نهاد مردمی که از برکات انقلاب اسلامی است را جشن می‌گیریم گفت: 48 درصد خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان، خانوارهای دارای سرپرست زن هستند.
کد خبر: ۷۰۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 26 January 2019

محمدحسین جمال پور گفت: کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به‌فرمان حضرت امام (ره) باهدف رسیدگی به امور محرومان تأسیس شد و خدمات این نهاد همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: هدف کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.
وی افزود: پرداخت کمک معیشت، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، اعطای وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات حقوقی، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی ازجمله خدماتی است که به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بیان کرد: بیش از 27 هزار خانوار با جمعیت 58 هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند و حدود 79 درصد مددجویان به تعداد 45 هزار و 695 نفر کمک معیشت بگیر هستند.
وی با اشاره به اینکه زنان، سرپرستی 12 هزار و 954 خانوار تحت حمایت را بر عهده‌دارند، افزود: معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و مددجویان علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند.
وی گفت: خانوار یک‌نفره تحت حمایت ماهیانه 161 هزار و 500 تومان، دونفره 275 هزار و 500 تومان، سه‌نفره 360 هزار تومان، چهارنفره 466 هزار و 500 تومان و پنج‌نفره به بالا 516 هزار و 500 تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه 38 درصد مددجویان تحت حمایت ساکن شهرستان یزد هستند، افزود: شهرستان بافق کمترین مددجویان را تحت حمایت دارد و هم‌اکنون 1622 مددجوی بافقی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و حدود سه درصد از جامعه هدف تحت حمایت استان یزد را تشکیل می‌دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار