شاعر برجسته کودک و نوجوان کشور:
شاعر برجسته کودک و نوجوان کشور کودکی را منشأ بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی، هنری و صنعتی آینده بشر دانست.
کد خبر: ۷۰۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 26 January 2019

«ناصر کشاورز» در آیین تجلیلش که در قالب طرح ملی «چهل قلم» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی یزد برگزار شد، راز موفقیت خود در عرصه شعر کودکانه را زنده بودن کودک درون خود دانست و گفت: توجه به کودک پرشور و خلاق درون، در شکل‌گیری بزرگسالی مؤثر است و اگر این کودک مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، احساس رهایی، نو بودن و تازگی در انسان از بین می‌رود.

وی افزود: کودکی، منشأ بسیاری از موفقیت‌های آینده در عرصه‌های علمی، صنعت و هنر است و بسیاری از بزرگان علمی، توجه به کودکی را برای پرورش و بالندگی انسان‌ها ضروری می‌دانند.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مسئولیت‌‌پذیری و تعهد شاعران و نویسندگان به آثارشان تأکید و بیان کرد: بنده ‌در طی سال‌های متمادی، هرروز بیش از پیش نسبت به آثار خود مسئولیت‌پذیر شدم و نگرانی از اثرگذاری نوشته‌ها و اشعار در من بیشتر شده است، چرا که یک شاعر و نویسنده در قبال مخاطب خود باید متعهد باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم و کودکان یزدی گفت: یزدی‌ها انسان‌هایی پاک، خوش‌اخلاق و مهربان هستند که این روحیه و خصیصه برگرفته از معماری سنتی و دلنشین یزد و صفا و صمیمت موجود در تک‌تک مردمان این دیار است.

کشاورز در پایان نیز بخش‌هایی از سروده‌های خود را قرائت کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

در پایان این مراسم تجلیل که با حضور هادی آشتیانی مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، از این شاعر توانمند عرصه کودک با اهدای لوح سپاس دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از این شاعر برجسته تقدیر شد.

گفتنی است، طرح ملی «چهل قلم» به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح، 40 تن از نویسندگان برجسته در حوزه‌های مختلف در 31 استان کشور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار