مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: متوسط ضریب اشغال قطارهای خروجی از ایستگاه راه آهن این استان در مسیرهای شیراز - مشهد، شیراز - تهران و بالعکس در 9 ماه سال 97 بیش از 90 درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر 17درصد افزایش است.
کد خبر: ۷۰۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 24 January 2019

ولدی، علت این افزایش را مناسب ‌سازی ساعت حرکت قطارها، رایزنی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها برای استفاده از خدمات ریلی، مناسب بودن قیمت بلیت قطار برای اقشار مختلف جامعه و همچنین حمایت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ریلی بیان کرد.

میانگین سرعت قطارهای فارس 130کیلومتر است

وی، در مورد میزان سرعت قطارهای فارس گفت: در حال حاضر میانگین سرعت قطارهای فارس در بیش از 92 درصد مسیرها 120 و 140 کیلومتر بر ساعت است و از آنجا که کاهش مدت زمان سفر یکی از خواسته های مردم است، همچنان پیگیر افزایش سرعت و کاهش مدت زمان سفر هستیم و تا کنون در هر 2 مورد اقدامات خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول در ریشه یابی چرایی طولانی بودن مدت زمان سفر قطارهای شیراز - تهران بیان داشت: طول خطوط ریلی شیراز به تهران حدود 1075 کیلومتر است و این درحالی است که طول جاده ارتباطی بین این 2 شهر 900 کیلومتر است و مسیر ریلی، 175کیلومتر طولانی تر از مسیر جاده ای است که علت عمده آن پوشش مراکز مهم صنعتی در برخی از شهرها و عوارض طبیعی است.

وی ادامه داد: وجود 52 ایستگاه در مسیر ریلی شیراز - تهران به دلیل رعایت قوانین و مسایل فنی و امکان سوار و پیاده شدن مسافران در بیش از 10 ایستگاه از نقاط قوت سفرهای ریلی است که البته بخشی از افزایش زمان سفر نیز به آن مربوط می شود.ولدی تاکید کرد: برای کاهش مدت زمان سفر با قطار، مولفه های دیگری از جمله کیفیت و ایمنی سفر نیز مهم است که این موارد هم باید مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار