نخستین جشنواره اردکان شناسی در راستای طرح بزرگ یزدشناسی در اردکان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ 23 February 2015

 اولین جشنواره اردکان شناسی به منظور معرفی آداب و رسوم بومی و محلی شهرستان اردکان به ویژه در بین کودکان و نوجوانان دانش‏‏‌آموز از روز گذشته با حضور مسئولان استانی در بافت تاریخی اردکان آغاز به کار کرد.

 به گزارش تابناک یزد، محمد اشرفیان، رییس اداره آموزش و پرورش اردکان در حاشیه افتتاحیه این جشنواره به ایسناگفت: این جشنواره با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان دانش‎‎آموز با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی اسلامی تاریخ استان، سنن و فولکلور گذشتگان و همچنین معرفی بافت تاریخی و با ارزش اردکان برگزار شده است.

وی، بخشی از این جشنواره را مختص به معرفی مشاهیر، علما و فضلای دارالعباده یزد بویژه اردکان اعلام کرد و افزود: این جشنواره در راستای طرح بزرگ یزد‏‏شناسی برگزار شده است.

  اشرفیان با اشاره به طرح بازدید از بافت تاریخی در کنار این جشنواره به عنوان اجرای طرحی نو برای اولین بار در استان، خاطرنشان کرد: با برنامه‎‎ریزی‏‏های انجام شده در اداره آموزش و پرورش اردکان، مسیر مناسب تاریخی در بازدید از بافت تاریخی اردکان انتخاب شده که این بازدیدها تا روز پنج شنبه، هفتم اسفند برای استفاده عموم از ساعت 9 تا 11 دایر خواهد بود. در این جشنواره، علاوه بر بازدید از بافت تاریخی و خانه مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) به عنوان موزه مفاخر و موزه فرش در اردکان، نمایشگاهی از بازی‏‏های بومی و محلی شهرستان با همکاری دانش‌آموزان برپا خواهد شد. بازدید از محیط‌‏‏های مشاغل سنتی اردکان همچون عصاری‏‏، حلوا ارده سازی و همچنین زیلوبافی و خرجین بافی از دیگر برنامه‏‏‌های جنبی این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار