استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز بازسازی در کشور سوریه، از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فنی و مهندسی و واحدهای صنعتی و تولیدی استان خواست تا از این فرصت برای صادرات کالاها و خدمات استان استفاده کنند.
کد خبر: ۷۰۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 13 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای اداری استان که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۸۰۰ شرکت عمران و سازندگی در استان داریم که سوریه می‌تواند مقصد خوبی برای صادرات کالاها و خدمات آنها و زمینه مناسبی برای توسعه تولید و اشتغال باشد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی جبهه مقاومت، نشان‌دهنده عظمت و قدرت ایران اسلامی است، افزود: دشمنان انقلاب، آرزوی خود را به گور خواهند برد؛ چرا که ایران هر روز قدرتمندتر از گذشته در همه عرصه‌ها حضور دارد و مشکلات اقتصادی و معیشتی را هم با موفقیت پشت سر می‌گذاریم.

پورمحمدی خواستار حضور پررنگ بخش خصوصی در روند بازسازی کشور سوریه شد و با بیان اینکه نباید اجازه پیش‌دستی سایر کشورها را بدهیم، ابراز داشت: ما در روزهای سخت پای کار بودیم و در دوره بازسازی هم از طرف استان برای حضور فعال در سوریه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز همیشه پیشتاز کارهای مثبت و خیرخواهانه بوده و رزمندگان و شهدای این استان نیز در جبهه مقاومت و دفاع از حرم نقش موثری داشتند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با تشکیل میز همکاری ایران و سوریه با تعاملات ایجاد شده، می‌توانیم هیأت‌هایی را برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری به این کشور اعزام کنیم و زمینه‌های صادرات را افزایش دهیم، افزود: باید نام آذربایجان و کالاهای با کیفیت ایرانی در آن سوی مرزها یادگار بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان ‌شرقی هم در این جلسه از برگزاری دو نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: یکی از این نمایشگاه‌ها به صورت مجازی بوده و دومین نمایشگاه نیز در مصلای تبریز برگزار می‌شود.

علی جهانگیری افزود: انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها در برگزاری این نمایشگاه‌ها همکاری کنند، بخش‌های تخصصی و دستگاه‌های زیربنایی نیز می‌توانند در حوزه‌های تخصصی خود نمایشگاه‌های مجزایی برگزار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار