رئیس ترویج منابع طبیعی استان تاکید کرد؛
رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد گفت: دولت باید در راستای حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی تلاش کند.
کد خبر: ۶۹۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 31 December 2018

مزیدی رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد یکی از اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع را مشارکت با ادارات در زمینه‌های مختلف به دلیل گستردگی عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: باتوجه به عرصه‌های مختلفی که در منابع طبیعی وجود دارد، دولت باید از این منابع حفاظت و در جهت احیا، توسعه و بهره برداری تلاش کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته تا کنون بحث مشارکت در بخش‌های مختلف منابع طبیعی پیگیری شده و سعی شده برنامه‌های مختلف اعم از تشکیل جوامع محلی و تشکل‌ها در زمینه منابع طبیعی ، شکل گیری اتحادیه و همچنین صندوق‌های تخصصی در این راستا انجام شده است.

مزیدی بیان کرد: با ادارت از جمله فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، محیط زیست، اداره کل زندان‌ها و دیگر ادارات انجام شده که می‌توانند به نوعی در مشارکت بخش‌های مختلف منابع طبیعی سهیم باشند برنامه ریزی‌هایی شده و برخی از این برنامه‌ها در استان و شهرستان‌ها در حال اجراست.

رئیس اداره ترویج اداره کل منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: حدود چند هزار هکتار از تعهدات اداره کل منابع طبیعی و بحث مشارکتی نیز در حال حاضر در منطقه شیطور بافق و بیش از هزار هکتار در سطح استان در حال اجراست.

مزیدی همچنین به طرح‌های مشارکتی اداره کل منابع طبیعی و آموزش و پرورش اشاره کرد که می‌توان با این طرح‌ها گامی موثر در راستای حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی برداریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار