معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی پسماندهای استان افزود: زباله‌های ساختمانی و کارخانه‌ها چهره شهر یزد را زشت کرده است.
کد خبر: ۶۹۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 26 December 2018

به گزارش تابناک یزد، محسن صادقیان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی پسماند‌های استان یزد که در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد با تاکید بر ساماندهی پسماندها در استان اظهار داشت: در این زمینه باید از بخش خصوصی که توانمند است به بهترین شکل کمک گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اضافه کرد: بدون شک اگر از بخش خصوصی در تمام زمینه استفاده شود می‌توان امید داشت که بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در استان یزد باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد یک بانک اطلاعاتی پسماندهای استان در جهت شناسایی تولید کنندگان پسماند است تا بتوان وضعیت موجود یزد را در این زمینه سامان داد.

صادقیان با تاکید بر اینکه مشخص شدن زمین برای تخلیه پسماندها و واگذاری‌های پسماندهای صنعتی پروسه‌ای زمان‌بر است تصریح کرد: یکی از بهترین مکان‌ها در جهت دفن پسماند، جاده یزد طبس است زیرا این جاده 60 کیلومتر از شهرستان فاصله دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ادامه با اشاره به عدم نظارت کافی در گذشته نسبت به تخلیه فاضلاب‌های صنعتی در استان گفت: در این زمینه بخش خصوصی توانسته با همکاری خود تغییرات چشمگیری را نسبت به نظارت بر تخلیه فاضلاب‌های صنعتی استان یزد ایجاد و در این یک ماه شاهد افزایش نظارت‌ها در این امر بودیم.

وی یکی از معضلات را وجود زباله‌های صنعتی در برخی نقاط استان دانست و افزود: برای اینکه شاهد این گونه مباحث در استان نباشیم از سال 91 طرح‌هایی ارائه شد که متأسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

صادقیان با تاکید بر ایجاد مکانی در جهت ساماندهی زباله‌های کارخانه‌ها و ساختمانی اضافه کرد: متأسفانه امروزه چهره شهر یزد به واسطه عدم توجه به این مسئله بیش از گذشته زشت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است که در جهت ساماندهی زباله‌ها و پسماندها برنامه ریزی دقیق و حساب شده‌ای در استان یزد داشته باشیم و بتوانیم این معضل استان را حل و فصل سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار