نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری به بحث حل مشکل آب یزد شد.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 22 December 2018

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در کارخانه جنوب یزد برگزار شد، اظهار داشت: در حل حاضر یکی از پیچیده‌ترین مشکلات استان یزد مسئله آب است و به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که می‌تواند این مشکل را به شکل پایدارتری حل کند، ارائه راهکارهای پژوهش محورانه است.

وی بیان کرد: در همین راستا انتظار داریم دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری به بحث رفع مشکل آب استان ورود کنند.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای حل مشکل آب شرب یزد، پژوهش در مورد دانش بومی آب شیرین‌کن‌ها است و به طور قطع دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری استان می‌توانند در این زمینه راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: لازم است پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات جدی استان از جمله بحث آب راهکار ارائه دهند و راهکارهای آنها به نحوی باشد که بتوان آن را عملیاتی کرد.

وی افزود: خلاقیت نخبگان استان یزد بالا است و به نظر می‌رسد اگر به شکل جدی روی این مسئله کار کنند، مطالعات و پژوهش‌های آنها بتواند به نتایج خوبی برسد و گره بزرگی از مشکلات استان حل کند.

موسوی بیوکی تصریح کرد: با تکیه بر همین خلاقیت می توان در راستای توسعه در سطح کشور گام برداشت اما لازم است این ظرفیت تقویت شود تا بتوانیم دانش نهفته در پژوهشگران و نخبگان را متبلور کنیم.

به گزارش مهر، در این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد همچنین برترین‌های جشنواره ملی ایده‌های برتر تجلیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار