امام جمعه جهرم گفت: مسئولان اگر نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند بزرگوارانه استعفا کرده تا افراد لایق و جهادگر امورات را بر عهده بگیرند.
کد خبر: ۶۹۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 21 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم اظهار داشت: براساس آنچه مسئولان از شاخص‌های خط فقر گفته‌اند بخش عمده افراد جامعه زیر خط فقر به سر می‌برند.

وی با گلایه از عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری افزود: در تعجبم برخی افراد چگونه سر بر بالین می‌گذارند در حالی که کارگران گاهی اوقات تا چند ماه حقوق نمی‌گیرند.

امام جمعه جهرم بیان کرد: مسوولان اگر نمی‌توانند مشکلات کارگران را حل کنند بزرگوارانه استعفا کرده تا افراد لایق و جهادگر امورات را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به وقوع حادثه زاهدان و ناکامی تعدادی از دانش‌آموزان گفت: مسولانی که در این زمینه کوتاهی کردند خودشان را برای پاسخ این سوال آماده کنند که این کودکان به چه گناهی کشته شدند.

مدبر با اشاره به اینکه مقصر این حادثه را نباید مدیر و معلمان دانست، گفت: مدیران مظلومانه دارند مدارس را اداره می‌کنند و برای پیدا کردن مقصران این حادثه باید به سراغ کسانی رفت که در زمان تقسیم بودجه به این موارد توجه ندارند.

وی همچنین از مدیر آموزش و پرورش جهرم خواست نسبت به بازدید از مدارس و رفع مشکلات گرمایشی در راستای پیشگیری از حوادث این چنینی در اسرع وقت پیگیری لازم را به عمل آورد.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود به آیین شب یلدا که می‌تواند به اعتلای فرهنگی جامعه کمک شایانی بکند نیز اشاره کرد و گفت: شب یلدا فرصتی برای احترام و تکریم بزرگان خانواده است.

وی با اشاره به اینکه پیام شب یلدا استفاده از لحظات اندک زندگی افراد است، بیان کرد: شب یلدا این پیام را دارد که چنانچه به اندازه‌ای هر چند اندک از فرصت‌ها استفاده شود انسان دگرگون می‌شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در شب یلدا باید مراقب بود تا بزرگترها به زحمت نیفتند، ادامه داد: همچنین بعد مراقب باشیم این شب با گناه و معصیت آلوده نشود.

وی با اشاره به بیان روایت تکان دهنده از رهبری انقلاب در درس خارج خود، عنوان کرد: براساس این روایت که از پیامبر(ص) نقل شده تمام کسانی که در دنیا مسوولیت دارند در روز قیامت هنگام حساب و کتاب با دستان بسته حاضر شده و چنانچه خوب خدمتگذار بودند و خالصانه کار کردند غل و زنجیرها از آن‌ها باز می‌شود.

مدبر با اشاره به اینکه برخی برای اینکه رئیس نهاد یا اداره‌ای باشند تلاش‌های بسیار زیادی می‌کنند، گفت: به دنبال ریاست رفتن ویژگی انسان‌های کم خرد و بی‌عقل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار