معاون فرماندار قدس از غرس ۲۵۸ اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: با این اقدام سرانه فضای سبز از ۷ به ۸.۶ متر افزایش می یابد و تا پایان سال آتی نیز به ۱۲ متر می رسد.
کد خبر: ۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱ 22 February 2015
به گزارش مهر معاون فنی و عمرانی فرمانداری قدس در نشست فضای سبز شهرستان اظهار داشت: یکی از برنامه های اعلام شده از سوی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قدس، غرس ۲۵۸ اصله نهال سروناز به نام هر یک از شهدای شهرستان است.

علیرضا ورمزیار با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و زیبا سازی شهر فقط به عهده شهرداری نیست و اداراتی نظیر اوقاف و راه و شهرسازی نیز باید همکاری کنند، تصریح کرد: همانطور که حفظ و نگهداری اراضی خارج شهر و کشاورزی نیز تنها بر عهده اداره جهاد کشاورزی نیست و باید همه مسوولان در این امر همکاری داشته باشند، اداره راه و شهرسازی نیز باید مساعدت لازم را داشته باشد تا در مسیرهای منتهی به شهرستان فضای سبز مطلوب ایجاد شود.

درختان مسیر بزرگراه شهریار به هفت جوی به زودی واکاوی می شوند

این مسئول ادامه داد: با موافقت و همکاری اعضای انجمن شن و ماسه شهرستان، واکاری درختان مسیر بزرگراه شهریار به هفت جوی به زودی اجرایی می شود.

ورمزیار با اشاره به وجود سرانه هفت متری فضای سبز در قدس گفت: نگاه ما در شهرستان با توجه به تراکم بالای جمعیت، توسعه فضای سبز با همکاری شهرداری و اداره منابع طبیعی است، امسال توزیع نهال از طریق استانداری انجام می شود و از ادارات مرتبط با این امر درخواست می شود با برنامه ریزی مناسب به بهترین نحو از این فرصت در جهت افزایش فضای سبز شهرستان استفاده شود.

معاون عمرانى فرماندار قدس ادامه داد: برای افزایش سرانه فضای سبز شهرداری باید طبق قانون، مالکین را موظف به اختصاص درصدی از ملک به فضای سبز کند و در مناطق صنعتی که فضای لازم وجود ندارد باید مبلغ آن اخذ شده تا شهرداری این مبلغ را در جاهای دیگر برای احداث و نگهداری فضای سبز هزینه کند.

وی افزود: با توجه به اینکه عمق چاه های شهرستان به ۲۰۰ متر رسیده اند، اداره امور آبفای شهرستان چاه هایی را که غیرقابل شرب می شوند به اداره جهاد کشاورزی اعلام کند تا برای مصرف کشاورزی و باغات مورد بررسی قرار گیرند.

۷ هکتار از اراضى امامزاده حضرتين درختکارى مى شود

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قدس نیز در این نشست عنوان کرد: در هفته منابع طبیعی هفت هکتار از اراضی اطراف امامزاده حضرتین قدس درختکاری می شود و از مدیریت امامزاده درخواست کردیم ۱۵ هکتار از اراضی امامزاده را برای ایجاد پارک محله ای و گلگاری و ایجاد چمن، برای استفاده زائران از فضای سبز در اختیار شهرداری قرار دهند.

علی اکبر ذبیحی افزود: به دلیل اینکه اعتقاد داریم آموزش و پرورش و مدارس می توانند سفیران خوبی برای ایجاد و توسعه فضای سبز باشند، ۱۵ مدرسه به صورت نمادین انتخاب شده تا در روز درختکاری باغچه های آنها درختکاری شود.

این مسئول همچنین از غرس ۲۵۸ نهال سرو ناز به یاد شهدای برومند شهرستان در این هفته خبر داد و افزود: در روز درختکاری کارگاه نقاشی نیز برگزار شده و همچون سالهای گذشته با همکاری اداره منابع طبیعی در مصلی نماز جمعه اقدام به توزیع نهال بین نمازگزاران می کنیم.

سرانه فضای سبز  قدس تا پایان ۹۴ به ۱۲ متر مربع میرسد

وی در مورد پلاک کوبی درختان موجود در فضای سبز شهرستان گفت: شرکت پیمانکار از سوی استاندار انتخاب شده و به محض توافق نهایی و تعیین قیمت، برای آغاز کار به شهرستانها اعلام و کار پلاک کوبی به زودی آغاز شود.

ذبیحی افزود: با اقداماتی که برای هفته منابع طبیعی پیش بینی شده سرانه فضای سبز از هفت به ۸.۶ متر افزایش می یابد که امیدواریم این میزان تا پایان سال ۹۴ به ۱۲ متر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار