مراسم شب هفت آیت‌الله عراقچی همدانی با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 31 July 2015
مراسم شب هفت آیت‌الله عراقچی همدانی با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری در همدان برگزار شد.

به گزارش فارس؛مراسم شب هفت آیت‌الله عراقچی همدانی با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد استان و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم و همدان ظهر امروز در مسجد مهدیه این شهر برگزار شد.

در این مجلس معنوی امام جمعه، استاندار و معاونان وی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان، نمایندگان مجلس و مدیران و روسای دوایر دولتی و مردم ولایت‌مدار همدان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی کاشانی به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم حضور یافته بود.

سیدمسعود باقری از مداحان برجسته همدان در این مراسم به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

سید مرتضی صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم به عنوان سخنران ویژه این مراسم حضور داشت و ابعاد شخصیت این عالم ربانی را برای حضار برشمرد.

گفتنی است آیت‌الله علی عراقچی‌همدانی در 22 بهمن ماه سال 1306 هجری شمسی مطابق با 21 رمضان 1345 قمری در شهر همدان دیده به جهان گشود. چون ولادت وی با شب شهادت امام علی(ع) مقارن شد پدر و مادر نوزاد خود را علی نام نهادند.

این عالم برجسته از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بود.

وی پس از عزیمت به شهر قم در محضر امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی دروس دینی را آموخت و به یکی از اساتید برجسته و مبرز حوزه علمیه قم تبدیل شد.

این مرحوم روز پنجشنبه یکم مرداد در اثر کهولت سن و بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر پیکر این عالم جلیل‌القدر نماز خواند، این عالم ربانی در جوار حرم حضرت معصومه (س) آرام گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار