بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 27 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


تأسیس بنیاد علمی ادبی دکتر معین


معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تأسیس بنیاد علمی ادبی دکتر معین خبر داد.

به گزارش ایلنا، دومین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دکتر محمد معین به ریاست رضا کحالی، معاون فرماندار آستانه اشرفیه و با حضور علی شفیعی، شهردار و دبیر ستاد، سید وحید فخر موسوی معاون مدیر کل فرهنگ وارشاد استان و دکتر مهدخت معین برگزار شد.

رضا کحالی در این نشست اظهار کرد: از سال 94 به بعد ، شهرداری متولی اجرای مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین خواهد بود.

وی خواستار همکاری همه ادارات و سازمان‌ها  در این زمینه شد و افزود: نقطه آغاز همیشه بسیار مهم است و ما امیدواریم برگزاری این مراسم نقطه آغازی باشد برای اجرای بزرگداشت دکتر معین به سبک و سیاقی که در شأن و شخصیت ملی و جایگاه این استاد بزرگ باشد.

معاون مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گیلان نیز از تأسیس "بنیاد علمی ادبی دکتر معین " خبر داد.

سید وحید فخرموسوی عنوان کرد: پیشنهاد تاسیس این بنیاد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم شده و قرار است از طریق شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.

وی همچنین پیشنهاد کرد در روز بزرگداشت دکتر معین از خوشنویسان برجسته جهت کتابت اشعار دکتر معین دعوت شود تا در نمایشگاهی در حاشیه مراسم بزرگداشت سال بعد، در معرض دید عموم قرار گیرند.

استاندار: وزیر کشور از فضای آرامش و همدلی در گیلان ابراز رضایت کرد

استاندار گیلان با اشاره به حضور خود در شورای معاونین وزارت کشور گفت: وزیر کشور در این نشست، از فضای آرامش و همدلی و نیز فضای حاکم بر مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و عمرانی گیلان ابراز رضایت کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل، مشکلات و توسعه بخش تاریخی و گردشگری دیلمان که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در این بخش برگزار شد؛ افزود: فضای استان ، فضایی همراه با همدلی و هم زبانی است و این توفیقی است که نصیب خدمتگزاران مردم در دولت می شود تا در مناطق مختلف حاضر و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کنند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان روز گذشته (شنبه) در شورای معاونین وزارت کشور که به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، حاضر شد و گزارشی از آخرین وضعیت گیلان در بخش های مختلف از جمله پیشرفت پروژه های عمرانی، اشتغالزایی و روند فعالیت های ستاد انتخابات ارائه کرد.

استاندار گیلان در ادامه نشست بررسی مسائل، مشکلات و توسعه بخش تاریخی و گردشگری دیلمان بیان داشت: این جلسه استانی که به منظور رفع مشکلات در این منطقه تشکیل شده ، علاوه بر اینکه ماندگار خواهد بود، مسلماً تأثیرگذار است و مدیران شهرستانی باید از این فرصت ایجاد شده بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به مشکلات کارخانه تولید سیمان دیلمان خاطرنشان کرد: برای این کارخانه سرمایه گذاری زیادی شده و باید از ظرفیت گسترده این کارخانه در بهسازی جاده های این منطقه استفاده شود.

نجفی بر ادامه رفع نقاط حادثه خیز مسیر سیاهکل به دیلمان با همکاری راه و شهرسازی و منابع طبیعی تأکید کرد و در مورد گازرسانی به روستاهای سیاهکل و دیلمان گفت: در پایان سال 95 روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات بند ق تبصره 2 بودجه ، 70 میلیارد ریال هزینه می شود.

وی به استقرار سه ایستگاه دیجیتال برای استفاده از شبکه های تلویزیونی اشاره و اضافه کرد: با پیگیری هایی که صورت خواهد گرفت، مشکل آنتن دهی تلفن همراه، برق رسانی و نیز تا هفته دولت سالجاری، بخش عظیمی از مشکل آب این منطقه حل خواهد شد.

نجفی استفاده از ظرفیت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری این منطقه را یادآور شد و افزود: این منطقه از فضای گردشگری مستعدی برخوردار است که باید با اهتمام ویژه از فرصت های موجود بهره لازم برده شود تا اشتغال پایداری برای جوانان این بخش ایجاد گردد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در سخنانی؛ دیلمان را محل ترویج تشییع عنوان کرد و گفت: فرزندان لایق و دانشمند این منطقه، توانستند تشییع مظلوم را در دنیا ترویج کنند.

آیت الله زین العابدین قربانی از استاندار و مدیران استانی برای حضور در این منطقه تقدیر کرد و افزود: مدیران باید از دلسوزان این منطقه غافل نشوند و مشکلات منطقه را با همکاری آنان مرتفع سازند.

وی خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در این منطقه شد و گفت : تکمیل ساختمان بخشداری و آتش نشانی دیلمان ، تامین آب شرب ، بهسازی راه، ایجاد کشتارگاه، ساخت خانه عالم و اتمام درمان بستر دیلمان بخشی از خواسته های مردم این منطقه است.

استاندار گیلان در بدو ورود به بخش دیلمان، طرح های عمران شهری و نیز آسفالت معابر این بخش را افتتاح کرد. برای اجرای این پروژه ها هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل در شرق استان گیلان واقع است.

تمديد قرارداد 8 بازيکن تيم فوتبال ملوان

8بازیکن تیم فوتبال ملوان بندرانزلی قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کردند.

به گزارش تابناک گیلان، مالک باشگاه ملوان بندرانزلی امروز گفت: شهاب کرمی، محمد آبشک، حسین شنانی، علی عابدی، محمدرضا قویدل، محمد رضی‌پور، صادق محرمی و مهیار زحمتکش بازیکنان فصل گذشته ی ملوانی ها قراردادشان را با باشگاه تمدید کردند.

داریوش بهشتی افزود: پیش از این فرزادحاتمی ، عزیز معبودی ،سهیل رحمانی ،احمدآهی ،سعید یوسف زاده ،مازیار زارع ،سید جلال رافخایی ،رضا درویشی ،آرش افشین ،محمد نزهتی و نیما میرزا زاد قراردادشان را باباشگاه تمدید کردند.

وی گفت : سرگئی پاشینکو دروازه بان سابق ملوان وبازیکن فصل گذشته شریف مولداوی ،شهاب کرمی ،سروش سعیدی ،آرش افشین ،رضا مرادی ، حسین ماهینی و حسین مهرآزما دیگر بازیکنانی هستند که به ملونی ها پیوستند.

فصل نقل وانتقالات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور فردا به پایان می رسد.


ندیمی: نمی توان محتوای توافق وین را به هم ریخت/دفاع مجلس از کلیت توافق به مصلحت کشور است

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت می گوید: با تصویب توافق وین و ارائه گزارش وزیر امور خارجه به مجلس، طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای عملا به شورای عالی امنیت ملی واگذار خواهد شد.

ايرج نديمي در گفت و گو با خبرآنلاين، در خصوص جلسه امروز فراكسيون رهروان ولايت كه با حضور رئيس مجلس برگزار شد خاطرنشان كرد: جلسه امروز دستور خاصي نداشت بلكه هم انديشي در مورد مسائل مهم كشور و منطقه بود.

وي افزود: در اين جلسه نمايندگان، رئيس مجلس و رئيس فراكسيون درباره مسائلي از جمله آينده مجلس، قوانين و لوايح، برنامه ششم توسعه كشور و بررسي ‹‹برجام›› در مجلس صحبت كردند.

نماينده مرم لاهيجان در مجلس خاطرنشان كرد: اعضاي فراكسيون معتقد بودند كه به مصلحت كشور است رويكرد مجلس، دفاع از كليت توافق هسته اي باشد. از اين رو مجلس در بررسي توافق هسته اي (برجام) مداخله ندارد، بلكه آن را مطالعه خواهد کرد. چرا كه اين پرونده در حوزه اختيار شوراي عالي امنيت ملي و رهبري است و به همين دليل قطعا ما نمي توانيم صدر و ذيل متن توافق را به هم بريزيم. بلكه وظيفه ما اطلاع دهي به مردم و اطلاع يابي از روند توافقي خواهد بود كه به امضاي طرفين رسيده است.

وي همچنين در خصوص تشكيل كميسيون ويژه بررسي برجام در مجلس تصريح كرد: اعضاي فراكسيون در اين جلسه  گفتند كه اعضاي اين كميسيون نيز در جاي خود و به وقتش معرفي شوند كه البته اين هفته بعيد به نظر مي رسد اين اتفاق رخ دهد.

نديمي در پاسخ به اينكه زمزمه هايي درباره عدم تشكيل كميسيون نيز مطرح است،گفت: البته فعلا  تشكيل اين كميسيون موافقان و مخالفاني دارد. به خصوص كه برخي اعضاي كميسيون امنيت ملي در اين جلسه اعتراض داشتند كه تشكيل كمسيون ويژه اين كميسيون را از مسئوليت و وزانت مي اندازد.

وي درباره رويكرد مجلس در بررسي توافق وين تصريح كرد: اين توافق مورد تاييد اكثريت نمايندگان است. اما اينكه بررسي جزئيات آن به كجا مي انجامد، نيازمند مرور زمان است. البته مجلس نمي خواهد مداخله كند، چون كه مجلس اين توافق را يك توافق بين المللي و قرار داد خاصي نمي داند، بلكه اين متن نتيجه مذاكرات و توافقاتي است كه ما در آن حداقل امتيازهايي را هم به دست آورده ايم كه عبارتند از  تائيد فعاليت هسته اي مان؛ ادامه فعاليت هسته اي كشورمان هر چند با محدوديت و حذف تحريم ها.

اين نماينده اصولگراي مجلس همچنين تصريح كرد: با توافق وين و تقديم متن برجام به مجلس كه از سوي وزير امور خارجه به صورت گزارش به مجلس داده شد، طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهاي هسته اي كه پيش از اين در  مجلس  تصويب شده بود، عملا به شوراي عالي امنيت ملي واگذار مي شود، چون در آن قانون اين موضوع پيش بيني شده بود.


احمدزاده:بی‌پولی‌ملوان‌برای‌مربیان‌بومی‌است

سرمربی سابق ملوانان که فصل پیش هدایت تیم استقلال کردستان را بر عهده داشت عنوان کرد احتمالا به دلیل مشکلات مالی این لیگ، امسال دیگر در کردستان حضور پیدا نکنم.

به گزارش تابناک گیلان؛ محمد احمدزاده در رابطه با شرایط فعلی خود گفت: سال گذشته بعد از شروع بازی ها به آن تیم رفتم و یکی از تیم های قعر جدولی بود اما خدا را شکر توانستیم در نهایت این تیم را در لیگ 14 تیمی، هشتم کنیم و نتایج خوبی کسب کنیم. اما بعد از توافقات من و مدیران آن باشگاه، اخیرا شنیدم احتمالا به دلیل مشکلات مالی، برگزاری لیگ کردستان برگزار نخواهد شد و به همین دلیل به احتمال زیاد امسال در ایران خواهم بود.

وی در ادامه گفت: پیشنهاداتی از ایران داشتم اما با توجه به توافقی که با آنها داشتم، نمی توانستم به پیشنهادات داخلی فکر کنم و به همین دلیل فکر می کنم فرصت زیادی را از دست دادم.

سرمربی سابق ملوانان راجع به وضعیت فعلی این تیم گفت: بهرحال جزء اینکه برای ملوان آرزوی موفقیت کنیم کار دیگه ای نمی توانیم بکنیم، زمان کم است و کار زیادی می طلبد اما من فکر می کنم با پتانسیلی که در انزلی وجود دارد مشکل کمبود زمان این تیم قابل حل است. اتفاقی که امسال برای ملوان افتاد کمتر سالی برای این تیم افتاده بود.

احمدزاده در رابطه با حضور امیر قلعه نویی در این تیم گفت: آقای قلعه نویی از مربیان نامدار و با رزومه فوتبال ایران است، با توجه به شرایطی که داشت امسال برای نتیجه گیری به این تیم آمده است و امیدوارم شرایط هم برای نتیجه گیری او این تیم آماده باشد.

وی در رابطه با حضور مربیان بومی و غیربومی در این تیم گفت: اینجا شرایط برای مربیان بومی خیلی فرق می کند، اصولا زمانی که یک مربی بومی روی نیمکت این تیم می نشیند پول و بودجه ای در کار نیست، ولی در حال حاضر واقعا خوشحالم که برای این تیم پول و امکانات است و می توانند بازیکنان خوب بیاورند، چرا که همه ما دوست داریم ملوان اوج بگیرد.

احمدزاده ادامه داد: ما فقط برای ملوان و هوادارانش آرزوی موفقیت می کنیم، البته امیدوارم پتانسیل فوتبال انزلی از بین نرود، یعنی شرایط به گونه ای نشود حالا که پول به این تیم آمده استعداد و داشته ها و فوتبال انزلی از بین برود. بعضی اوقات پول دار بودن می تواند یک تیم را نابود کند، همین اتفاق 7، 8 سال پیش در فوتبال رشت هم افتاده بود، پول وارد شد و عنوان می شد این تیم باید سهمیه آسیایی بگیرد اما در حال حاضر می بینیم که به چه روزی افتاده است. در حال حاضر ملوان دارد همان سیاست ها را اجرا می کند.

وی در پایان گفت: بهرحال آرزوی موفقیت برای انزلی چی ها و ملوانان داریم و امیدواریم هرچه سریعتر بازهم ملوان به دوران اوج خود برگردد.


 قهرمانان پرورش اندام گیلان مشخص شدند

به گزارش خبرگزارى تسنیم از رشت امروز مسابقات پرس سینه قهرمانی گیلان با شرکت 150 ورزشکار در چهار رده سنی در سالن تختی رشت برگزار شد.

بنابراین گزارش، مسابقات در رده سنی نوجوانان در هفت وزن برگزار شد که در اوزان سبک وزن به ترتیب در وزن 53 کیلوگرم شایان پور نوری، در وزن 59 کیلوگرم فردین آدم زاد، در 66 کیلوگرم احمد اقدامی به مقام قهرمانى نوجوانان استان دست یافتند.

در همین رده سنى و در سنگین وزن در 74 کیلوگرم امیرحسین نادر پناه در 83 کیلو امیر حسین شفیعی، در 93 کیلوگرم محمد صادقی و در ١٢0 کیلوگرم فوق سنگین بردیا آجری به مقام‌های نخست اوزان خود دست پیدا کردند.

این مسابقات در رده جوانان نیز در هفت وزن سبک و سنگین برگزار گردید که در سبک وزن و در اوزن ٥٣، ٥٩، ٦٦ کیلوگرم به ترتیب ماهان نورمند، روزبه نورد حق و فریاد صیاد به مقام نخست دست یافتند.

در سنگین وزن جوانان و در وزن‌هاى  74، 88، 93، 105 و 120 کیلوگرم هم به ترتیب حسین سام محبوب، سهیل حیدرزاده، حامدگلریز، علی مجلسی و محمد کرد رضا به مقام قهرمانى دست یافتند.

در رده سنی بزرگسالان در وزن 59 کیلوگرم شاهین غلامی پور، در 66 کیلوگرم ایمان برفرنژاد، در 74 کیلو محمد سبک خیز در 83 کیلو آراز محمدی‌زاده، در وزن 93 کیلوگرم محسن شاد، در 105 کیلو مجتبی امینی و در نهایت در وزن 120 کیلوگرم حسن مولایی در سکوی نخست جای گرفتند.

رده سنی پیشکسوتان نیز در هشت وزن برگزار شد که در پایان رحیم اصغری، منصور بابایی نژاد، مراد قاسمی، مصطفی خاتمی، فرهاد ماهی صفت، محمد علی عاشوری، محمد مرا د نیا و محمد قنبری در اوزان مختلف به مقام‌های نخست دست پیدا نمودند.

این مسابقات به همت هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی استان گیلان برنامه ریزی و برگزار شد.


مدیرکل جدید دفتر بازرسی استانداری گیلان منصوب شد

محمد حسینی به عنوان مدیر کل جدید دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گیلان معرفی شد.

به گزارش ایلنا، طی حکمی از سوی استاندار گیلان محمد حسینی به عنوان مدیر کل جدید دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گیلان منصوب شد.

محمدعلی نجفی در این حکم تأکید کرد: امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق باشید.

حسینی پیش از این سمت مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان را بر عهده داشته است.


برگزاري مسابقات کيک بوکسينگ قهرماني گيلان    

مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی شهرستان بندرانزلی گرامیداشت شهدای این شهر با معرفی تیم های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما در پایان مسابقات و در گروه سنی نونهالان ، ابوالفضل موسوی ،عباد اسدی و ماهان حبیب زاده اول تا سوم شدند.

در بخش نوجوانان ، حسام میرزا نیا ، آریان تاریجو، ماهان رشیدی فر به مقام های اول تا سوم رسیدند.

در بخش جوانان صابر پرمون ، آرش هژیر و شایان پورعلی به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
در بخش بزرگسالان نیز محمد مهدی احمدی ، سهند امین نیا و مهیار شفقی اول تا سوم شدند.
در رده سنی پیش کسوتان نیز رضا یادگاری ، مرتضی حجتی پور و مسعود اسماعیلی به مقام های اول تا سوم رسیدند.

در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی شهرستان بندرانزلی گرامیداشت شهدای این شهر 55 ورزشکار شهرستان بندرانزلی به مدت یک روزباهم مسابقه دادند.

کیک بوکسینگ ورزشی رزمی و ترکیبی از رشته های رزمی موی تای ، کاراته و بوکس است.


سه‌شنبه؛ نشست مشترک نمایندگان استان گیلان با لاریجانی

ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با رئیس مجلس خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در روز سه‌شنبه نشست مشترکی با علی لاریجانی، رئیس مجلس داشته باشند.

وی افزود: قرار است در این نشست مشترک مسائل و مشکلات استان گیلان و نیز چگونگی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای آن با حضور رئیس مجلس ارائه شود.

گفتنی است، نشست مشترک نمایندگان استان گیلان با لاریجانی در دفتر رئیس مجلس برگزار می‌شود.


شایعه در انزلی ؛ پول نیست ،قلعه نویی می رود!

«قلعه نویی از انزلی می رود» این شایعه ای است که این روزها دهان به دهان در بندر انزلی می چرخد. مالک جدید باشگاه ملوان چکی به مبلغ 4 میلیارد تومان در اختیار سرمربی گذاشته است اما به نظر می رسد که موعد نقد شدن چک نرسیده یا حساب خالی است که همین سبب شده شایعاتی در شهر منتشر شود. شایعاتی که که نشان می دهد اوضاع مالی تیم انزلی خراب است .

«قلعه نویی از انزلی می رود» این شایعه ای است که این روزها دهان به دهان در بندر انزلی می چرخد. مالک جدید باشگاه ملوان چکی به مبلغ 4 میلیارد تومان در اختیار سرمربی گذاشته است اما به نظر می رسد که موعد نقد شدن چک نرسیده یا حساب خالی است که همین سبب شده شایعاتی در شهر منتشر شود. شایعاتی که که نشان می دهد اوضاع مالی تیم انزلی خراب است .

مشکل پرداخت های باشگاه شمالی البته قدیمی تر است. اول قرار بر این بود که امیرقلعه نویی در صورت دریافت قسمتی از قرارداد به انزلی برود اما بعد تر او به انزلی رفت تمرینات را شروع کرد و منتظر نشست که موعد چک فرابرسد. چکی که گفته می شود نهایتا باید تا پایان هفته نقد شود به نظر می رسد که فعلا خبری از پول نیست .


شایعه کنار کشید قلعه نویی در حالی شنیده می شود که از قول او گفته شده بود عدم پرداخت برای کادر فنی و بازیکنان کار را به ترک تیم خواهد کشاند. با این همه به نظر می رسد شرایط نا بسامان مالی مالک این باشگاه کار رابه جایی رسانده که شایعه برکناری بهشتی هم شنیده می شود. از قرار اگر چک بهشتی پاس نشود او و قلعه نویی با هم انزلی را ترک می کنند.


رتبه نخست کشوری آستارا در صادرات چمدانی

مدیر کل گمرک آستارا از کسب رتبه نخست صادرات چمدانی این گمرک در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: طی سال جاری تاکنون 8 میلیون دلار صادرات چمدانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا محمدی عصر امروز در جلسه کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی گزارشی از وضعیت صادرات و واردات استان در حدود چهار ماه نخست امسال را ارائه کرد.

وی جایگاه کشوری گیلان در زمینه صادرات را از نظر وزنی رتبه پنجم و ارزی رتبه هفتم عنوان کرد و افزود: در مدت مذکور 207 هزار تن صادرات غیرنفتی با ارزش 112 میلیون دلار صورت گرفت.

مدیر کل گمرک آستارا با بیان اینکه این شهرستان در صادرات چمدانی رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیون دلار صادرات چمدانی صورت گرفت که از نظر دلاری 8 درصد و به لحاظ وزنی هفت درصد رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در نشست مذکور بازاریابی جدید را نیاز مهم صادرکنندگان دانست و اظهار کرد: صادر‌کنندگان نباید تنها به یک بازار وابسته شوند.

علی نعیمی، بازاریابی جدید در توسعه صادرات غیرنفتی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

مدیر عامل سیمان خزر نیز در نشست مذکور از کاهش صادرات سیمان و کلینکر در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: یکی از دلایل این کاهش افزایش حمل است.

منصور قدمی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل مدیریتی وجود ندارد، تصریح کرد: این امر قدرت رقابت را از ما می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز بحث حمل و نقل را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: سیمان دیلمان بهترین سیمان خاورمیانه است اما بحث حمل و نقل موجب شده نتوانیم صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

علی منتظری خواستار بررسی وضعیت حمل و نقل توسط مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان شد.


سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گیلان :تغییر فضای سیاسی کشور تاثیری در آرای شورای نگهبان ندارد

فارس نوشت: سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در گیلان با اشاره به اینکه یکی از شبهاتی که در فضای مختلف و رسانه‌ای علیه این شورا مطرح می‌شود موضوع نظارت استصوابی است اظهار کرد: نظارت استصوابی به معنای نظارت موثر و اثربخش است.

احمد قنبریان انواع نظارت‌ها را تشریح کرد و افزود: تمام مردم ناظر بر اعمال و رفتار مسئولان هستند و این امر در انتخابات نیز وجود دارد، هر کدام از افراد می‌توانند ناظر انتخابات باشند اما وقتی می‌خواهیم در موضوعی نظارت کنیم این نظارت زمانی مفید و موثر است که اگر انحراف، خطا و اشتباهی در فرآیند امور وجود دارد باید بتوان از آن جلوگیری کرده و اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه طبق تفسیر اصل 99 قانون اساسی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات عام در تمام مراحل و استصوابی است، تصریح کرد: اگر نظارت استصوابی در فرآیند نظارت خطا، تخلف و انحرافی را مشاهده کند طبق قانون می‌تواند نسبت به جلوگیری از آن انحراف اقدام کند.

قنبریان نظارت استصوابی را نظارت موثر، اثربخش و مفید خواند و بیان کرد: نظارت استصوابی است که می‌تواند مجاری لازم برای اینکه حقی از افراد ضایع نشود و فرآیند انتخابات به نحو مطلوب باشد، را فراهم کند.

وی به بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون اشاره کرد و گفت: مجاری و ابزار صلاحیت‌ها در قانون ذکره شده و یکی از این موارد بررسی‌های محلی و تحقیقات در کنار استعلام از مراجع چهارگانه است.

*در بررسی صلاحیت‌ها، اصل بر احراز صلاحیت است

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در گیلان متذکر شد: در بررسی صلاحیت‌ها اصل بر عدم صلاحیت یا برائت نامزدها نیست بلکه اصل بر احراز صلاحیت نامزدها است و شرایط مندرج در ماده 28 قانون صلاحیت نامزدها باید برای هیئت اجرایی و نظارت احراز شود و این وظیفه هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت است که در برخی برهه‌ها هیئت‌های اجرایی به وظیفه خود درست عمل نکردند و امیدواریم در انتخابات آینده به وظیفه خود عمل کنند.

قنبریان با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت‌ها اصل بر احراز صلاحیت است و این امر براساس قانون اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: عملکرد شورای نگهبان نشان داده، در بررسی صلاحیت‌ها ملاحظه‌های سیاسی یا جناحی و سلیقه‌ای را لحاظ نمی‌کند.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در گیلان به رصد صلاحیت افراد از جناح‌های مختلف در بررسی صلاحیت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ممکن است بگویند افراد منتسب به جناح خاصی بیشتر رد صلاحیت شدند اما این جناح‌ها باید در خود تجدید نظر کنند به چه دلیل افرادی در جناح آنها مطرح شدند که دارای صلاحیت نبودند و مورد توجه قرار گرفتند تا بعد رد شوند.

وی بخشی از موضوع مذکور را طراحی شده از طرف دشمنان خواند و اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند رد صلاحیت‌ها اتفاق بیفتد و هزینه‌هایی به نظام تحمیل شود و در داخل نیز برخی آگاهانه و ناآگاهانه آن را تکرار می‌کنند.

*خارج شدن نظارت بر انتخابات از حالت فصلی مطالبه مقام معظم رهبری

قنبریان با بیان اینکه دفاتر شورای نگهبان جزو ساختار سازمانی این شورا هستند، تصریح کرد: قبل از سال 79 و پس از انتخابات مجلس ششم شورای اسلامی، مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان فرمودند؛ شورای نگهبان باید از حالت فصلی و ایستگاه صلواتی خارج شود.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسایی و آموزش نیروهای زبده توسط شورای نگهبان را از رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: اعضای شورای نگهبان به این نتیجه رسیدند برای انجام درست وظیفه نظارتی در انتخابات باید ساختار سازمانی ثابت داشته باشند.

قنبریان به تشکیل دفاتر شورای نگهبان در استان‌ها اشاره کرد و گفت: دفاتر نظارتی شورای نگهبان در شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شورای نگهبان مرجع تشخیص رفتارها مطابق با شرع و قانونی اساسی است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان فعالیت غیر قانونی انجام نمی‌دهد.

سرپرست دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان فعالیت این دفتر را بر پایه سه موضوع عنوان کرد و یادآور شد: شناسایی نیروهای چابک و انقلابی و آموزش نیروها نخستین وظیفه دفاتر هیئت نظارت شورای نگهبان است.

وی از شناسایی ناظران هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان خبر داد و اظهار کرد: اطلاعات تمام ناظران در بانک اطلاعاتی شورای نگهبان وجود دارد و به طور مرتب از آموزش‌های فنی و تخصصی برخوردار می‌شوند.

قنبریان با بیان اینکه ناظران شورای نگهبان بدون هرگونه چشمداشت فعالیت می‌کنند و بنده لازم می‌دانم صمیمانه از ناظران امین تشکر کنم، تصریح کرد: آموزش، به‌روز نگه‌داشتن و آمادگی نیروها بخش نخست فعالیت دفاتر نظارت شورای نگهبان است.

سرپرست دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان، ایجاد بانک اطلاعاتی متقن راجع به تمام افرادی که در معرض نامزدی انتخابات هستند را بخش دوم فعالیت دفاتر نظارت شورای نگهبان برشمرد و بیان کرد: تمام افرادی که نامزد انتخابات شدند و می‌شوند و همچنین در معرض کاندیداتوری هستند مورد رصد دفاتر شورای نگهبان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت، مواضع و رفتاری که نامزدهای انتخاباتی از خود بروز می‌دهند در بانک اطلاعاتی جمع‌آوری و نگه‌داری می‌شود، افزود: بانک اطلاعاتی شورای نگهبان در شناخت بهتر کاندیداها کمک می‌کند تا وظیفه نظارت بر انتخابات به نحو مطلوب‌تر انجام ‌شود.

قنبریان ساختار دفاتر نظارت شورای نگهبان را دائمی دانست و خاطرنشان کرد: هفت ماه قبل از برگزاری انتخابات طبق قانون هیئت نظارت بر انتخابات تشکیل می‌شود.

سرپرست دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان، تعداد اعضای هیئت نظارت در استان‌ها را پنج نفر اعلام کرد و یادآور شد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها و بخش‌ها سه نفر هستند و وظیفه نظارت بر انتخابات را به عهده دارند.

وی نظارت بر رفتار کاندیداها به پشتوانه فعالیت دفاتر شورای نگهبان را در تمام سال خواند و اظهار کرد: هیچکدام از دستگاه‌ها در کشور به اندازه شورای نگهبان نسبت به انتخابات فعالیت تخصصی نمی‌کنند و این شورا و دفاتر زیرمجموعه تنها نهادی است که به طور تخصصی و مستمر در رابطه با انتخابات فعالیت می‌کند.

*نظر شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت شدگان دوره‌های گذشته صائب است

قنبریان به احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: اکنون مشاهده می‌شود افراد مختلفی وارد عرصه فعالیت انتخاباتی می‌شوند ضمن اینکه افرادی در دوره‌های مختلف صلاحیت آنها رد شده، دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با تاکید براینکه نظر و رای قبلی شورای نگهبان در مورد کاندیداهای انتخاباتی صائب و قطعی است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، بیان کرد: اگر فردی در دوره‌های گذشته رد صلاحیت شده، این امر به قوت خود باقی است مگر اینکه شرایطی ایجاد شده و آثار آن رد صلاحیت از بین رفته باشد که احتمال و مصادیق آن کم است.

وی متذکر شد: آنها که در دوره‌های مختلف آمدند و با مستندات موجود در پرونده رد صلاحیت شورای نگهبان را دارند، فکر نکنند فضای سیاسی دیگری ایجاد شده یا اتفاقی در کشور افتاده و تایید می‌شوند.


عامل‌درگیری در پارک‌دانشجوی رشت‌دستگیر‌شد

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان از دستگیری دومین عامل درگیری پارک دانشجوی رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سید رسول صمدی گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی با جمع کردن تعدادی از اراذل و اوباش قصد ایجاد درگیری در پارک دانشجوی رشت را دارد، بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی این پلیس بعد از صحت و سقم خبر با اخذ مجوز قضایی در محل حاضر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان افزود: متهم اصلی که بعد از رویت ماموران خود را در داخل دریاچه موجود در پارک انداخته بود بعد از چندین دقیقه با تدبیر خاص پلیسی از داخل آب به بیرون هدایت و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه متهم دستگیر شده یکی دیگر از عاملان درگیری پارک دانشجو بوده، عنوان کرد: بعد از دستگیری، متهم به بزه ارتکابی خود معترف و جهت سیر مراحل تکمیلی بیشتر تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس در خصوص شناسایی افراد لاابالی و اراذل و اوباش، از مردم خواست در صورت مشاهده اینگونه افراد سریعا با ستاد خبری پلیس امنیت عمومی گیلان به شماره 2183500 تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت نسبت به دستگیری این افراد اقدام شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار