مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام خبر داد؛
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت : 39 دستگاه آمبولانس در مسیر زوار اربعین بکارگیری و ۱۵ دستگاه سِت نجات تهیه شده که ۲۵۰ نیرو روزانه در این پایگاهها مشغول خدمت دهی هستند.
کد خبر: ۶۶۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 15 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛  مدیر عامل هلال احمر ایلام اظهار داشت: هلال‌احمر در اربعین امسال از سوی ستاد اربعین استان به‌عنوان مسئول کمیته امداد و نجات تعیین‌شده و در این راستا کار خدمات‌دهی به زائران حسینی را در حوزه امداد و نجات بر عهده خواهد داشت.

حسین عارفی ‍ مدیر عامل هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه تعداد ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان راه اندازی شده و فعالیت خود را در حماسه بزرگ اربعین حسینی آغاز کرده اند، افزود: ارائه خدمات امداد و نجات به زائران در اربعین تا 11 آبان ادامه خواهد داشت.

عارفی گفت : ۳۹ دستگاه آمبولانس بکارگیری شده است و ۱۵ دستگاه سِت نجات تهیه شده و ۲۵۰ نیرو روزانه در این پایگاهها مشغول خدمت دهی هستند.

وی گفت: 5 تیم واکنش سریع و یک تیم به صورت آماده باش در محل پایگاه امداد و نجات صفر مرزی مهران در نظر گرفته شده و به صورت 24 ساعته پایانه مرزی و مسیر خروج زائران را برای خدمات‌دهی احتمالی ، داخل و خارج از مرز را پوشش می دهند.

وی افزود: تیم‌های موتوری امداد و نجات این جمعیت از پایانه مرزی مهران تا پل زائر آماده امدادرسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند. وی خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت از پایانه مرزی مهران تا پل زائر، امسال 3 تیم توانای خواهران در محل پایانه صفر مرزی مستقر شده و خدماتی را به زائران خانم که نیاز دارند ارئه می دهند، این تیم ها تا آخر اربعین در پایانه و مرز مهران حضور خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در راستای خدمات‌دهی بهتر به زائران، قرارگاه جمعیت هلال‌احمر کشور در مرز مهران استقرار پیدا کرده است.

حسین عارفی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته در اربعین امسال دو فروند بالگرد این جمعیت به همراه بالگردهایی که در اختیار مرکز فوریت های پزشکی است باهدف تسریع در امدادرسانی کار امداد هوایی را انجام می دهند.

عارفی اظهار داشت: در صورت نیاز به اسکان اضطراری خصوصاً در بازگشت زائران و کمبود اتوبوس و نامساعد بودن شرایط هوا، جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان زائرین را دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: انشالله که امسال هم مثل سال های گذشته در ارائه خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) رو سفید بیرون بیایم و اربعین امسال را به خوبی و با موفقیت به پایان برسانیم.

وی تاکید کرد: از اینکه میزبان زائران ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم بر خود می بالیم و این را توفیقی می دانیم که خداوند به ما عطا کرده و با دست و دل باز به استقبال زائران می رویم که انشالله با یک هم افزایی بیشتر بین دستگاه ها وظایف خودمان را به خوبی انجام بدهیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار