به دنبال جاري شدن سيلاب در برخي روستاهاي تفت؛
فرماندار شهرستان تفت بر آمادگي كامل شورای مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با بحران‌های احتمالی تاكيد كرد.
کد خبر: ۶۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 26 July 2015
به گزارش تابناک یزد،، "محمود زارع رشکوییه" در نشست فوق العاده شوراي مديريت بحران كه با حضور مدير كل مديريت بحران استاداري برگزار شد، با اشاره به وقوع بارندگی‎‎های اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق روستایی اين شهرستان، بر مدیریت دقیق و مناسب وضعیت کنونی تاکید کرد.

وي گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال رگبار و بارش در برخی مناطق شهرستان تفت طی روزهای آینده نيز وجود دارد و لازم است دستگاه‌های امدادرسان با آمادگی کامل در صحنه حضور داشته و خود را برای بحران‌های احتمالی مهیا كنند.

زارع با قدردانی از خدمات و تلاش‌های مدیریت بحران استان و شهرستان تفت، اظهار كرد: برخورداری از آمادگی‌های لازم و تجهیزات موردنیاز در مواقع وقوع بحران از ضروریاتی است که متولیان این حوزه خطیر باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند و خود را هر لحظه برای خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان در زمان حوادث غیرمرقبه آماده نگه دارند.

فرماندار با اشاره به پراکندگی روستایی شهرستان، توجه ویژه به موضوع مدیریت بحران در تفت را خواستار شد و گفت: شرایط شهرستان تفت در مقوله مدیریت بحران، شرایط متفاوت و خاصی است چرا که در زمان وقوع حوادث احتمالی، وجود روستاهای متعدد و پراکندگی جغرافیایی نیازمند کاری دوچندان و برنامه‌ریزی دقیق است لذا باید متولیان این موضوع در تخصیص اعتبارات و تجهیزات لازم به شهرستان تفت ملاحظات لازم را مدنظر قرار دهند.

"علی اکبر سبزواری" دبیر شورای مدیریت بحران تفت در حاشیه این نشست، از بارش بی‌سابقه باران در این موقع از سال خبر داد و گفت: بارش این میزان باران در این موقع سال بی‌نظیر است.

وي در ادامه به تشریح میزان بارش در شهرستان تفت پرداخت و گفت: روستای کهدوییه تفت در این دو روز اخیر بیشترین میزان بارش را با 34 میلیمتر به خود اختصاص داده است.

سبزواري افزود: همچنین میزان بارش در دیگر روستاهای شهرستان تفت شامل شواز، دره شیر، سانیج و بیداخوید به ترتیب 26، 17 و 19.5 میلیمتر بوده است.

اين مسئول تصریح کرد: در روستاهای بنادکوک دیزه، دره زرشک و ده بالا هم به ترتیب 12.2، 11 میلیمتر باران گزارش شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار