با پايان رقابت‌هاي مرحله نخست رقم خورد
چهار دووميداني‌كار قم در نخستين مرحله رقابت‌هاي فصل جديد ليگ دووميداني مردان باشگاه‌هاي كشور روي سكوهاي برتر جاي گرفتند.
کد خبر: ۶۶۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 04 October 2018

به گزارش تابناک قم، بعد از قهرمانی دوومیدانی‌ قم در رقابت‌های سال 1397 دوومیدانی قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران، حضور دوومیدانی قم در مهمترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک 2018 جوانان جهان، نوبت به افتخار آفرینی دوومیدانی‌کاران قم در مسابقات فصل جدید لیگ باشگاه‌های کشور رسید.

در شرایطی که امسال بیست و دومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، در نخستین مرحله آن 200 دوومیدانی‌کار در ترکیب 12 تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند و به نمایندگی از قم چهار دوومیدانی‌کار در این فصل حضور دارند.

اتفاق ویژه نخستین مرحله پیکارهای فصل 1397 لیگ دوومیدانی مردان ایران، شکسته شدن رکورد دوومیدانی‌کار رشته 400 متر با مانع قم یعنی رضا ملک‌پور است، رکوردی که ملک‌پور در مسابقات بین‌المللی 2018 بلاروس به نام خود کرده بود اما در این رقابت‌ها مهدی پیرجهان عضو تیم ملی جوانان ایران این رکورد را از ملک‌پور گرفت.

ملک‌پور با زمان 50 ثانیه و 68 صدم ثانیه رکورددار ایران بود اما در جریان رقابت‌های مرحله نخست لیگ، مهدی پیرجهان ملی‌پوش تیم جوانان ایران با زمان 50 ثانیه و 62 صدم ثانیه این رکورد را از آن خود کرد و رکورددار جدید رشته 400 متر با مانع ایران شد.

در رقابت‌های رشته 400 متر با مانع مهدی پیرجهان با زمان 50 ثانیه و 62 صدم ثانیه قهرمان شد، رضا ملک‌پور دوومیدانی‌کار قمی عضو تیم نفت تهران با زمان 52 ثانیه و 23 صدم ثانیه نایب‌قهرمان شد و جواد شوریابی از تیم استقلال تهران با زمان 53 ثانیه و 9 صدم ثانیه روی سکوی سوم جای گرفت.

در رشته 200 متر که محمدرضا فریدی دوومیدانی‌کار قمی عضو تیم ذوب‌آهن اصفهان با زمان 21 ثانیه و 82 صدم ثانیه روی سکوی سوم ایستاد، مقام قهرمانی با زمان 21 ثانیه و 39 صدم ثانیه به رضا قاسمی از استقلال رسید و میلاد ناصح‌جهانی دیگر عضو ذوب‌آهن با زمان 21 ثانیه و 68 صدم ثانیه نایب‌قهرمان شد.

میلاد دریساوی که به نمایندگی از باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در این فصل به میدان می‌رود، در رشته پرش طول با هفت متر و 38 سانتیمتر سوم شد و در رشته پرش سه‌گام با پرشی به میزان 15 متر و 66 سانتیمتر موفق به کسب رتبه دوم و مقام نایب‌قهرمانی شد.

دیگر چهره موفق دوومیدانی قم در این مرحله محمدحسین اسکندری بود، دوومیدانی‌کاری که دو دوره سابقه حضور در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا را دارد و امسال در ترکیب تیم آسان پرداخت با پرتابی به میزان 18 متر و 52 سانتیمتر به مقام نایب‌قهرمانی رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار