مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: قطعا با واحدهای آلاینده که هر نوع آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 25 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کمیته فنی پسماند استان در سخنانی اظهار داشت: دفع غیراصولی پسماندها و عدم مدیریت صحیح در این رابطه، بروز بیماری ها و مخاطره سلامت عمومی جامعه را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه 60 تا 90 درصد ابتلاء به انواع سرطان ها مربوط به فاکتورهای محیطی است، بر ضرورت دستیابی به محیط زیست پاک و سالم تاکید کرد و گفت: قانون پسماندها در کشورمان به خوبی اجرا نمی شود و در مرحله اجرا دارای کمبودها و نواقصی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان در جهت اشتغالزایی و افزایش تولید حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: قطعا برای تحقق توسعه پایدار و گسترش واحدهای تولیدی و صنعتی در استان باید مولفه ها و ملاحظات زیست محیطی را با جدیت در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود: فعالان صنعتی و معدنی استان باید هرچه بیشتر نسبت به مسایل و قوانین  زیست محیطی آگاه و آشنا بوده و نسبت به رعایت مولفه ها و استانداردهای محیط زیست در تمامی ابعاد فعالیت اقتصادی خود ملزم باشند که در این جهت برگزاری کارگاههای آموزشی می تواند بسیار موثر باشد.

دانیالی با اشاره به مشخص نبودن نوع و میزان پسماندها در شهرکها، نواحی و واحدهای صنعتی استان، خواستار احصاء و تعیین آمار دقیقی از پسماندهای صنعتی در استان شد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی و دیگر نهادهای اجرایی ذیربط باید برنامه روشن و مشخصی برای دفع اصولی پسماندهای واحدهای صنعتی و تولیدی استان داشته باشند.

وی از صدور اخطاریه ها و جدیت در پیگیری قضایی آلودگی های زیست محیطی در واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان قم خبر داد و گفت: قطعا با واحدهای آلاینده که هر نوع آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد و در این جهت مدیریت عالی استان و همه دستگاههای اجرایی مرتبط باید حمایت و همکاری لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست استان را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار