از ابتدای مدیریت شهری جدید بنا بود بحث های فرهنگی اجتماعی تغییرات جدی داشته باشد و هویت ملی مذهبی همراه با شادی و نشاط در جامعه تزریق شود اما این روزها در سطح شهر حتی المان های فرهنگی مناسبی یافت نمی شود و شاهد برنامه های قابل توجه نیستیم از این رو این انتقاد وجود دارد که همچنان مناسک گرایی در دستور کار شهرداری است و تغییری در رویه ها ایجاد نشده بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۶۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 04 October 2018

به گزارش تابناک : اصلاح طلبان همواره از مناسک گرایی اصولگرایان در دوره 15 ساله مدیریت شهری انتقاد می کردند اما این روزها خود به این درد دچار شده اند. از این رو انتقادات بسیاری به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران شده است. عدم تغییر فضای شهری و اساسا خالی بودن شهر از فعالیت های فرهنگی اجتماعی از جمله این انتقادات است. از این رو خبرنگار تیتر شهر به سراغ محمد جواد حق شناس رفت.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در این خصوص گفت: قطعا نظر شورای شهر و نمایندگان مردم در شورا بر این بوده که بتوانیم در مسیر سیاست های اتخاذی به ویژه در حوزه های فرهنگی اجتماعی به سمت تعمیق باورها و تلاش مبتنی بر اندیشه ناب انقلابی و اسلامی حرکت کنیم و از رویکرد شعاری محور به سمت رویکرد مبتنی بر اندیشه و تفکر و حضور در متن پیروی بشود.


وی افزود: فکر می کنم این روند در یک سال گذشته مورد توجه مدیران شهرداری بوده و طبیعتا مدیریت جدیدی که شکل گرفته این تغییر رویکرد را در دستور کار گذاشته است. امروز وضعیت ما شبیه وضعیت گذشته نیست و در این میان با توجه به انتظارات، دقیق تر و روشن تر باید عمل کنیم.


حق شناس بیان کرد: به عنوان اصل و حقی که جامعه انتظار دارد می پذیرم و من فکر می کنم در یک سال گذشته تغییر داشته ایم و اینکه بگوئیم شهرداری همچنان در راستای مناسک محوری حرکت می کند این را درست نمی بینم.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران عنوان کرد: این امر شاید برداشت ناصحیح و غیر منطبق با واقعیت است انتظار من از مدیریت شهری این است در روند پیش رو بتواند فاصله اش را با این بخش از سیاست های گذشته دقیق تر تبیین کند.


وی در پایان خاطر نشان شد: اتفاقاتی در نوروز امسال افتاد که محور مراسم نوروزی در گذشته مشاهده نمی شد و یا در تابستان امسال با برنامه های شادستان رو به رو بودیم که اتفاق جدیدی بود و رویکرد بر اساس نشاط اجتماعی شکل گرفت و تمام مناطق شهری را دیدیم این اتفاق افتاد و تغییرات در این بخش مشهود است.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار