استاندار فارس گفت: فعالین اقتصادی در حال حاضر باید آرامش را به جامعه تزریق کنند و مردم نیز در زمان بحران صبر داشته باشند.
کد خبر: ۶۶۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 02 October 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: اسماعیل تبادار در نشست با اهالی صنعت و معدن استان فارس افزود: بدون شعار باور دارم که اساس و ارکان فعالیت ها بر بخش خصوصی است و کشورهای پیشرفته بخش خصوصی توانمند دارند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی زمانیکه احساس کند مشکلی ندارد پیشگام در پرداخت بیمه و مالیات می شوند البته در بخش خصوصی و دولتی کاستی هایی وجود دارد که حرکت فعال کنند بخش اقتصادی کم می شود.

استاندار فارس یادآور شد: بخش خصوصی دستمایه رونق اقتصادی است و به جای اینکه دستگاه های اجرایی کارت ویژه بدهند اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن باید این کارت را ارائه کنند.

تبادار تاکید کرد: بانکها علاوه بر توجه به صنایع کوچک، زمینه تسهیلات برای صنایع بررگ را فراهم کنند زیرا سود بانکی در فعالیت صنایع است اما متاسفانه در فارس منابع از مصارف بیشتر است.

وی یادآور شد: بانک ها پیگیری کنند و افراد موفق در صنعت و تولید را مشخص کنند و زمینه اعتباری در اختیار آنها قرار دهند.

استاندار فارس افزود: خانه صنعت و معدن به فوریت باید مشکلات را با وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی مطرح کنند همانگونه که در اتاق بازرگانی این حرکت انجام و نتیجه نیز گرفتیم.

تبادار تاکید کرد: نگرانی اقتصادی وجود دارد اما خودمان نیز آن را توسعه می دهیم در دنیا زمانیکه بحرانی ایجاد می شود مردم صبر می کنند اما در کشور ما زمان بحران مردم رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: نوع خرید و مشارکت مردم در زمان بحران یک بحث فرهنگی است که همه باید توجه کنند نه اینکه همه حمله کنند برای خرید تا یک جنس نایاب شود.

استاندار فارس یادآور شد: آموزه های دینی نیز در این خصوص مشخص است که فعالین عرصه اقتصادی و تجار شریفترین افراد و آرامش دهنده جامعه هستند.

تبادار افزود: فعالین اقتصادی باید با تلاش خود آرامش را در جامعه ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار