در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛
در جلسه شورای اسلامی شهر قم بر لزوم احداث یک بوستان ۱۰۰ هکتاری امداد در قم تأکید شد.
کد خبر: ۶۶۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 01 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم صبح دوشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم موجب شد مسئله توجه بیشتر به الزامات ایمنی در شهر قم مطرح شود.

علیرضا گلفشان در این جلسه با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: برنامه‌های مرتبط با حوزه جوانان در هلال احمر قم پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم قم را به جوانان شهرهای دیگر بشناسانیم.

وی با اشاره به برگزاری سفره‌های مهربانی توسط خیرین و داوطلبان هلال احمر، گفت: بازدید از خانه‌های سالمندان و خدمت‌رسانی به آنان از دیگر برنامه‌های ما است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: حدود صد خانه هلال در استان قم در شهرها و روستاها و ادارات وجود دارد که آموزش‌های امدادی را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در منطقه کهک ادامه داد: در سیل سال گذشته در کهک هیچ تلفاتی نداشتیم چرا که نیروهای هلال احمر به مردم هشدارهای لازم را داده بودند.

گلفشان به راه‌اندازی مجمع خیرین هلال احمر استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: اهدای جهیزیه توسط خیرین و افراد دواطلب در هلال احمر از اقدامات این مجمع است.

وی با اشاره به برگزاری آمورش‌های رایگان دوره‌های امدادی در قم و شهرهای اقماری، گفت: در شهر جعفریه، کهک و دستجرد سه سال است که پایگاه شهری ایجاد کردیم.

نیاز هلال احمر قم به ساختمان جدید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه در موضوعات مختلف هلال احمر با همکاری شهرداری می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، اضافه کرد: هلال احمر قم به ساختمان جدید نیاز دارد اگر در قم اتفاقی بیفتد اولین ساختمانی که فرو می‌ریزد ساختمان هلال احمر است.

وی با اشاره به اینکه فقط ساختمان جوانان در خیابان باجک قرار دارد، گفت: جزو استان‌های استثنایی هستیم که به خانم‌ها می‌گوییم روزهای فرد بیایید و به آقایان روزهای زوج.

گلفشان اظهار کرد: در بحث اوقات فراغت چهار سال نخستین آمار را کسب کردیم اما زیرساخت‌ها متناسب با این موضوع نیست.

وی با اشاره به اینکه زمینی که هلال احمر برای ساختمان در اختیار دارد قدری شورای شهر به شهرداری واگذار کرده ادامه داد: از شهرداری درخواست کردیم که ما به ازای این زمین را به ما بدهد تا وقف هم عملی شود.

قم در حوادث غیر مترقبه معین استان تهران است

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، عضو شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به اینکه قم در حوادث غیر مترقبه معین استان تهران است اضافه کرد: هلال احمر می‌تواند با کمک سازمان زمین شهری در حریم شهری یک بوستان امداد به مساحت ۱۰۰ کیلومتر طراحی کرده است.

وی ادامه داد: امکانات این بوستان را از نظر ساختمانی هلال احمر و فضای سبز را شهرداری تأمین کند تا در حوادث غیر مترقبه چند ۱۰ هزار نفر را اسکان دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: این مکان باید آب و برق مستقل داشته باشد تا اگر اتفاقی در شهر قم داشت بتواند ساکنان شهر را اسکان دهد.

وی افزود: این بوستان در مواقع عادی می‌تواند یک مکان تفریحی برای مردم باشد و در حوادث غیر مترقبه می تواند کمکی برای شهر قم و شهرهایی که قم معین آنها هستند باشد.

لزوم حفظ آمادگی در مقابل حوادث

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در ادامه جلسه اظهار داشت: مهم‌ترین عملکرد هلال احمر آمادگی برای وقوع حوادث است. اینکه امکانات و آمادگی‌های لازم برای مقابله با حوادث وجود داشته باشد باید در راس برنامه‌های هلال احمر باشد.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی و مرکزیت قم ایجاب می‌کند که یک مرکز دپوی امکانات هلال احمر در قم وجود داشته باشد تا در بحران‌ها بتواند نیازهای کشور را پوشش دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار