فاطمه میرزانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره آموزش‌های از راه دور اظهار کرد: انتظار می‌رود با حمایت‌ها و همسویی و همکاری مطلوب بخش مدارس آموزش از راه دور ذهنیت‌های منفی درباره مدارس آموزش از راه دور پاک شود.
کد خبر: ۶۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 25 July 2015
فاطمه میرزانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره آموزش‌های از راه دور اظهار کرد: انتظار می‌رود با حمایت‌ها و همسویی و همکاری مطلوب بخش مدارس آموزش از راه دور ذهنیت‌های منفی درباره مدارس آموزش از راه دور پاک شود.

وی رسالت اصلی اداره مذکور را آموزش همراه با تربیت نیروی انسانی مطلوب و کارآمد برای جامعه عنوان کرد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گیلان گفت: آموزش از راه دور یک تکنولوژی ارتباطی و برنامه‌ریزی شده برای نیازمندان آموزش است.

وی درباره کسب موفقیت مرضیه نژادعلی دانش‌آموز مدرسه آموزش از راه دور فدک رودبنه افزود: این دانش‌آموز رتبه 415 رشته علوم انسانی در کنکور سراسری 94 را کسب کرده است.

میرزانژاد با تبریک این موفقیت به خانواده و دانش‌آموز مرضیه نژادعلی و جامعه خدمتگزار آموزش از راه دور استان، تصریح کرد: رسالت اصلی ما آموزش همراه با تربیت نیروی انسانی مطلوب و کارآمد برای جامعه است.

وی درباره آموزش در سیستم آموزش از راه دور افزود: سیستم آموزش از راه دور قدمت جهانی دارد و 60 کشور از این سیستم استفاده می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: روش آموزش از راه دور برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل یا افراد شاغل بسیار به‌صرفه است.

وی با اشاره به گروه‌هایی که امکان ادامه تحصیل در مدارس آموزش از راه دور دارند، یادآور شد: گروه نخست لازم‌التعلیم‌ها هستند که شامل افراد دارای معلولیت، متأهل و کسانی که به مدرسه دسترسی ندارند می‌شود.

میرزانژاد افزود: گروه دوم برای آموزش از راه دور نیز افرادی هستند که شرایط سنی حضور در مدرسه عادی را از دست داده‌اند.

وی شهریه مدارس مذکور را بسیار اندک دانست و متذکر شد: هزینه تحصیل برای افراد لازم‌التعلیم رایگان و به‌عهده آموزش و پرورش و برای افراد بزرگسال به‌عهده شخص فراگیر است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گیلان راه‌اندازی آموزش از راه دور را با اولویت پذیرش بازماندگان از تحصیل عنوان کرد.

وی گفت: آموزش به دانش‌آموز در این سیستم یک‌چهارم به صورت حضوری و بقیه به نحو غیرحضوری است.

به گفته میرزانژاد، مدارس آموزش از راه دور، آموزشی آسان و کم‌هزینه ویژه بازماندگان از تحصیل و فرصتی برای ادامه تحصیل خانم‌های خانه‌دار، شاغلان و... است.

وی با بیان اینکه آموزش از راه دور فرصت دوم آموزش و مکمل آموزش حضوری است، متذکر شد: برای افزایش سطح ارتقای آموزشی و پرورشی برنامه‌های مدونی با کمک کارشناسان حوزه پیگیری می‌شود.

این مسئول با تصریح بر اینکه کیفیت‌بخشی باید راهبرد اصلی مدارس آموزش از راه دور استان باشد، خاطرنشان کرد: در گیلان 65 مدرسه آموزش از راه دور با ظرفیت 4 هزار و 86 دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار