معاون اداره کل بهزیستی :
یزد - ایرنا - معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی یزد تعداد سالمندان را 100 هزار نفر برابر 9.3 درصد جمعیت استان ذکر کرد و گفت: این عدد هشت‌صدم درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
کد خبر: ۶۶۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 29 September 2018

 استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
محمدحسین غنیمت روز شنبه در آستانه روز جهانی سالمندان ( 9مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت سالمند در حال افزایش است و این منطقه از این لحاظ در 31 استان در جایگاه 12 قرار دارد.
به گفته وی گیلان ، همدان و مرکزی بیشترین جمعیت سالمند را دارند، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ازلحاظ جمعیتی ازجمله استان‌های جوان هستند.
معاون اداره کل بهزیستی یزد بابیان اینکه 25 درصد سالمندان استان از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند، افزود: مابقی از بیمه‌های کمیته امداد، بهزیستی و صندوق بازنشستگی بهره‌مند هستند.
غنیمت ادامه داد: هفت درصد سالمندان تنها هستند، 22 درصد در کنار فرزندانشان و بقیه با همسر و فرزندان خود زندگی می‌کنند و میزان باسوادی مردان 2 برابر زنان است.
وی اظهار کرد: در یزد چهار مرکز شبانه‌روزی سالمندان وجود دارد که به 600 نفر خدمات ارائه می‌کند.
معاون توان‌بخشی بهزیستی یزد تعداد مراکز روزانه سالمندی استان را 16 باب اعلام کرد و افزود: در این مراکز خدمات آموزشی ، توان‌بخشی ، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی ارائه می‌شود.
بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی جمعیت بالای 60 سال جزو جمعیت سالمند محسوب می‌شوند که برابر این تعریف، افراد 60 تا 75 سال، سالمند جوان، 75 تا 85 سال، سالمند میان‌سال و بالای 85 سال، سالخورده یا پیر تلقی می‌شوند.
بر اساس آمارها تعداد سالخوردگان شهری استان یزد بیشتر از روستاهاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار