فرمانده انتظامي مسجدسلیمان ازشناسايي و دستگيري فردي 19 ساله كه مبلغ 20 ميلیارد ريال به صورت اينترنتي از 5 هزار فقره حساب بانكي به صورت غيرمجاز برداشت کرده بود توسط ماموران پليس فتا این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 29 September 2018

سرهنگ کارآگاه علي حسینی گفت: در پي ارجاع یک فقره پرونده قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ 20 میلیارد ريال به صورت غيرمجاز از 5000 حساب بانكي، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي هاي فنی و پليسي مشخص شد متهم با برنامه نویسی و طراحی روبات در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین درگاه جعلی بانک از افراد درخواست وارد کردن اطلاعات کارت عابربانک كرده و به وسیله اطلاعات اخذ شده مال باختگان اقدام به برداشت غیرمجاز می کرده است.

سرهنگ حسینی اضافه كرد: با انجام تحقيقات اوليه و بررسي هاي فنی و تخصصی انجام شده، نهايتاً متهم شناسايي و دستگير و ضمن اعتراف به بزه انتسابي انگيزه خود را سودجویی عنوان داشت.

فرمانده انتظامي شهرستان مسجدسلیمان در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی توصيه کرد: به تبلیغات گروه ها و کانال های برای عضویت در روبات های مشکوک و خاص اعتماد نکرده و همچنین از نصب نرم افزارهای ناشناس از منابع نامتعبر جدا خودداری کنید و هنگام وارد كردن اطلاعات کارت بانکی خود در پرداخت هاي اينترنتي حتما موارد امنیتی را رعایت کرده تا دچار کلاهبرداری از طریق صفحات و درگاه های جعلی و فیشینگ نشوید.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار