از فردا
تابناک: مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان گفت: دوره چهارم سلسله نشست‌های «کافه نقد» از فردا هر هفته در دو بخش محصولات رسانه‌ای (شامل نقد فیلم‌های سینمایی، مستند و سریال‌های تلویزیونی) و همچنین جریان‌های رسانه‌ای در جامعه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 25 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجید شریفی‌فر با اشاره به اینکه چند سالی است که از سوی فرهنگسرای رسانه، نشست‌های کافه نقد برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما این است که با حضور اساتید مجرب و منتقدان، بسیاری از جریانات و موج‌های رسانه‌ای را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در جلسات کافه نقد، یک هفته در میان به بررسی و نقد جریان‌ها و موج‌های رسانه‌ای و همچنین پخش‌ فیلم‌های تلویزیونی می‌پردازیم.

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان با بیان اینکه نخستین جلسه کافه نقد در روز 4 مردادماه برگزار می‌شود، گفت: عنوان این نشست توسط دکتر بنی هاشمی، یکی از اساتید مجرب دانشکده صدا و سیما به «امشب شام چی داریم» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این نشست که با حضور جمعی از منتقدان، اساتید دانشگاه‌ها و همچنین علاقه‌مندان به این حوزه برگزار می‌شود قرار است درباره موضوع نقش رسانه‌های مختلف در تحولات فرهنگی در جامعه بحث و گفت‌وگو شود.

شریفی‌فر بیان کرد: در جهان امروز که آداب و رسوم و اعتقادات از مهمترین مولفه‌های سازنده فرهنگ‌ها است، مردم جامعه با چالش بزرگی به نام «رسانه» مواجه هستند چرا که رسانه‌ها هم می‌توانند سبب پر رنگ شدن اعتقادات در جامعه و هم باعث نابودی فرهنگ‌های مختلف در جوامع بشری شوند.

وی در ادامه از نقش مهم رسانه‌های گروهی در ارتقاء سطح آگاهی فرهنگ و دانش عمومی یاد کرد و گفت: بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای، وجود رسانه‌های گروهی است به طوری که رسانه‌ها نه تنها سبب رشد خودآگاهی جمعی که زمینه‌ساز توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند.

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان گفت: نخستین نشست کافه نقد، فردا ساعت 17 در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار