سرپرست معاونت امداد و نجات استان ایلام گفت : این مانور با هدف تمرین آموخته ها و سنجش میزان تاب آوری نجاتگران در مواجهه با عملیات های امداد ونجات وایجاد آمادگی بیشتر و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی هلال احمر ایلام در شهرستان های آبدانان و دره شهر آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 05 September 2018

 مانور لحظه صفر به منظور تمرین آموخته ها و آمادگی، سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی هلال احمر ایلام ، با یک سناریوی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان عملیات با حضور سرپرست معاونت امداد و نجات استان، رئیس اداره عملیات و کارشناس امداد و نجات برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرپرست معاونت امداد و نجات با اشاره به اهداف برگزاری مانور لحظه صفر بیان کرد: هدف از این مانور ارزیابی و بازبینی امکانات و تجهیزات امدادی و سنجش توان و میزان آمادگی نیروهای هلال احمر همچنین ایجاد آمادگی لازم در سطح هلال احمر استان برای فعالیت‌های امدادی درایام اربعین حسینی میباشد.

جواد بیگ محمدی بیان کرد:این مانور در سه سطح ، سطح اول شعبه به شعبه با موضوع سنجش میزان آمادگی پایگاه های بین شهری در عملیاتهای امداد ونجات در سوانح جاده ای، سطح دوم به صورت حوزه ای با تقسیم شدن شهرستانها به دو حوزه شمالی وجنوبی با محوریت اسکان اضطراری وامداد ونجات جاده ای و در سطح سوم با همین دو محور وبه صورت استانی ادامه خواهد یافت.

بیگ محمدی درحاشیه اجرای سطح اول این مانور که در ساعات میانی وپایانی سه شنبه شب در سطح پایگاه های آبدانان دره شهر به انجام رسید عنوان داشت: که دراین مانور محل فرضی تصادف جاده ای از طریق EOC به تیم های امدادی مستقر در هر پایگاه اعلام شده و رسیدن تیم های امدادی بر سر صحنه تصادف فرضی و نحوه عملکرد آنها بر اساس استاندارد های آموزشی و استفاده از تجهیزات امدادی ونجات اعم از خودروهای امدادی، ست‌های نجات و غیره مورد بازبینی قرار می گیرد.

سرپرست معاونت امداد و نجات استان  اظهار داشت: نجات و رهاسازی، کار با وسایل و تجهیزات نجات، انجام اقدامات پیش بیمارستانی، تامین امنیت و ایمنی محل حادثه، اعزام سریع مصدوم فرضی به مراکز درمانی، حمایت روانی آسیب دیدگان در محل حادثه و دیگر اقدامات اولیه و پیشگیرانه از اهداف اصلی برگزاری این مانور بوده که مورد اجرا و بازبینی قرار گرفته است.

وی گفت: در خلال اجرای این مانور با حضور در محل شعبه وفرا خوانی پرسنل وتیم های عملیاتی میزان حضور و آمادگی آنها ارزیابی می شود.

ایشان با اشاره به اینکه کار امدادرسانی در هلال احمر تابع زمان ویا مکان خاصی نیست عنوان نمود: در هر لحظه از شبانه روز احتمال وقوع هر نوع حادثه ای چه طبیعی وچه غیر طبیعی وانسان ساخت وجود دارد بنابراین نیروهای جمعیت هلال احمر باید به صورت شبانه روزی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

بیگ محمدی یادآور شد : تمامی مراحل انجام این مانور ها در فاصله زمانی اجرای هر سطح از سطوح سه گانه مورد بازبینی وارزیابی قرار خواهد گرفت ونقاط قوت وضعف، توانمندی ها وکاستی ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته ودر برنامه ریزی های بعدی رفع ضعف ها وکاستی ها وبهره گیری بهتر وبیشتر از قوت ها وتوانمندی ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در سطح اول این مانور در مجموع 12مانور لحظه صفر در سطح پایگاه های امداد ونجات جاده ای به انجام می رسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار