رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری از تمامی مزایای حقوقی مناطق آزاد برخوردار می شوند.
کد خبر: ۶۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 22 July 2015
سامی سجادی فر گفت: بهره مندی از 15 سال معافیت مالیاتی و همچنین معافیت از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی از جمله مزایای استقرار در پارک علم و فناوری است.

وی سهولت مبادلات مالی با خارج از کشور همانند مناطق آزاد را از دیگر مزایای استقرار شرکت ها و واحدهای فناور در پارک علم و فناوری اعلام کرد.

سجادی فر با بیان اینکه شعار اصلی پارک علم و فناوری، همراهی و حمایت از ایده ها تا تولید و تجاری سازی است، افزود: پارک علم و فناوری سازمانی است که بوسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و موسساتی است که متکی بر علم و فناوری باشند.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام کمک به رونق اقتصادی جامعه از طریق فعالیت های دانش محور، ایجاد ارتباط تنگاتنگ و موثر بین بخش های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی، فعالیت در عرصه جذب سرمایه های ملی و بین المللی و امکان سنجی حضور و مشارکت حرفه ای شرکت های فناور در سطح بین المللی را از جمله اهداف و وظایف پارک علم و فناوری دانست.

وی یادآور شد: از دیگر اهداف و وظایف پارک علم و فناوری، استقبال از حضور و توسعه شرکت های نوپا و متوسط خلاق، تشویق پژوهش با اهداف توسعه محصولات و فرآیندها و دستیابی به فناوری، سازماندهی هسته ها، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان برای ارایه خدمات موثر و مورد نیاز به منظور کمک به رشد آنها و کمک به ارتقای دانش فنی واحدهای فناور به منظور رقابت در سطح ملی و بین المللی است.

وی ادامه داد: خدمات و حمایت های مختلفی از جمله خدمات عمومی، اطلاع رسانی، مشاوره ای، تخصصی و مالی و اعتباری، اسکان، دسترسی به تلفن و دورنگار، کارپردازی خدمات اداری، تجهیز سمعی و بصری، کتابخانه، اینترنت و نرم افزارهای مهندسی به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری ارایه می شود.

سجادی فر خاطر نشان کرد: همچنین مشاوره های تخصصی، مالی، بازرگانی، حسابداری و حقوقی به شرکت و واحدهای فناور ارایه شده و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: ارایه تسهیلات مالی تا سقف 80 میلیون ریال به هسته های فناور، 500 میلیون ریال به واحدهای فناور رشدی، شناسایی منابع مالی و جذب سرمایه گذاران و تسهیل در جذب اعتبارهای مصوب طرح ها و پروژه های تحقیقاتی از دیگر خدمات و حمایت های قابل ارایه به شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری است.

سجادی فر با بیان اینکه امکان استقرار 60 واحد فناور در پارک علم و فناوری استان ایلام وجود دارد، افزود: هم اکنون 15 واحد در این پارک مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه واحدهای فناور دارای سه سطح پیش رشد، رشد و پارکی هستند، افزود: ایده های ارایه شده به پارک پس از مشاوره، داوری، ارزیابی و رسیدن به پختگی لازم در صورتی که با نگاه تجاری سازی تنظیم شده و افق روشنی داشته باشند، امکان استقرار در پارک و بهره مندی از حمایت ها و تسهیلات موجود را پیدا می کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام از تمامی صاحبان ایده ها دعوت کرد ایده های خود را به منظور حمایت و ارایه خدمات و حمایت های لازم ارسال کنند.

سجادی فر گفت: متقاضیان می توانند به منظور ثبت و ارسال ایده به آدرس <aref='http://www.ilam-stp.ir' target=_blank >www.ilam-stp.ir</a> مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: تلاش می شود ایده پردازان در کمترین زمان و با کمترین پیچیدگی در پارک مستقر شده و از امکانات و حمایت های لازم بهره مند شوند.

پارک علم و فناوری استان ایلام بعنوان آخرین استان کشور از بهمن ماه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار