در نشست خبری رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اصحاب رسانه؛
داوری : در زمینه تجهیزات پزشکی با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، قریب 17 میلیارد تومان تجهیزات مختلف به سیستم تزریق شده است به طوری که شاهکار بخش درمان، راه اندازی دستگاه لاپراسکوپی است.
کد خبر: ۶۴۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۳ 28 August 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با تبریک هفته دولت اظهار داشت:  هفته دولت و سالروز شهادت دولتمردان جمهوری اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر را خدمت همه مردم شهید پرور تبریک عرض میکنم.
وی افزود: در راستای استحقاق بخشیدن به مطالبات مردم در دولت تدبیر و امید بر خود لازم دانستم با دعوت نمودن از عزیزان رسانه ای بخشی از عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان در هفته دولت را منعکس نماییم.
تشریح عملکرد یکساله رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در دولت تدبیر و امید/ افتتاح 3 پروژه بهداشتی درمانی در هفته دولت/شاهکار بخش درمان در حوزه کهگیلویه
 

کورش داوری ابراز داشت: یکی از مهمترین محورهای توسعه، ارایه خدمات پزشکی بهداشتی است و به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان، شبکه بهداشت درمان در راستای استحقاق بخشیدن به بخش های سلامت، خدمات بسیار مطلوبی ارایه نموده است.
وی افزود: ترسیم نقشه سلامت شهرستان به گونه ای است که در حال حاضر 17 پروژه فعال در سطح شهرستان داریم و در این میان تعداد 5 پروژه بالای 90 درصد، تعداد 5 پروژه بین 80 تا 90 درصد و مابقی از 10 تا 80 درصد در حال پیشرفت هستند و عملآ این مهمترین رویکردی است که میتواند در زمینه زیر ساخت ها در اقصی نقاط شهرستان ارایه نماید.
داوری عنوان کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، قریب 17 میلیارد تومان تجهیزات مختلف به سیستم تزریق شده است به طوری که شاهکار بخش درمان، راه اندازی دستگاه لاپراسکوپی است.
وی ادامه داد: راه اندازی این دستگاه یکی از نقاط بسیار جالب و چشم اندازی زیبا در ارایه خدمات جراحی در سطح شهرستان است و به استثنای شهرستان بهمئی، در واقع 4 شهرستان کهگیلویه بزرگ (کهگیلویه، دیشموک، چرام و لنده) را پوشش داده است.
این مسئول بیان کرد: سالانه بین 10 تا 12 هزار عمل جراحی کوچک و بزرگ در این بیمارستان انجام می شود از جمله بخش جراحی مغز و اعصاب که در نوع خود بی نظیر است، تا جایی که خرید دستگاه مینی فول با هزینه ای 300 میلیون تومانی نقش ویژه ای در زمینه اعمال جراحی داشته است.
وی گفت: سالیانه بیش از 130 هزار نفر به مرکز اورژانس و بیش از 270 هزار نفر به کلینیک تخصصی شهرستان مراجعه می کنند بر همین اساس در قالب 14 مرکز بهداشتی درمانی، به صورت ویژه به مردم خدمات ارایه می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 25 متخصص به شهرستان اضافه شده است و نیازهای شهرستان به لحاظ انواع متخصص برطرف شده است و از این بابت در حال حاضر در شهرستان خلایی نداریم.
خادمی تصریح کرد: پروژه اورژانس جدید 70 تختخوابی و قابل افزایش تا 120 تخت با اعتبار 20 میلیارد ریالی آغاز شده و تاکنون پیشرفت 91 درصدی داشته است و امیدواریم در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.
وی گفت: این پروژه یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی در سطح استان است به طوری که تعداد 45 تخت آن دارای پیشرفته ترین دستگاهای مورد نیاز است و پیش بینی می شود که با راه اندازی و افتتاح آن تعداد 110 پرسنل پزشک و پرستار به مجموعه بیمارستان امام خمینی دهدشت افزوده خواهد شد.
خادمی در مورد پروژه کلینیک تخصصی عنوان کرد: کلینیک تخصصی نیز پیشرفت 92 درصدی دارد و امیدواریم که با افتتاح این پروژه، تجمیعی از متخصصین در کلینیکی همجوار با بیمارستان بتواند در رفت و آمد مردم و ارایه خدمات تسریع به عمل بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرسنل و نیروی انسانی اعم از پزشک و دیگر نیروهای تخصصی خوشبختانه در حال حاضر به نحو مطلوبی خدمات ارایه می شود و به لحاظ ارایه خدمات تخصصی تا بحال مشکل خاصی وجود نداشته است اما بهر حال بخشی از این نیروها را پرسنل طرحی و پیام آور تشکیل می دهند که امیدواریم در آینده این نیاز به صورت سازمانی برطرف شود.
داوری با بیان اینکه 3 مرکز جامع خدمات سلامت به صورت شبانه روزی در نقاط روستایی خدمات ارایه می دهند، عنوان کرد: این مراکز در سوق، قلعه رئیسی و دیشموک با ترکیبی کامل متشکل از پزشکان، پرستار، ماما، آزمایشگاه، ستاد اعزام و داروخانه سرگرم ارایه خدمات هستند و تجهیزات هر 3 مرکز از جمله آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی به طور مرتب رصد می شوند همچنین شبکه بهداشت و درمان در راستای تجهیزات پزشکی، اداری و زیستی نسبت به این مراکز نگاه ویژه ای داشته است به طوری که مرکز جامع سلامت دیشموک با پیشرفت 65 درصدی در حال احداث است.
وی افزود: دیگر خدمات بهداشتی نیز در قالب 87 خانه بهداشت و 10 پایگاه سلامت در اقصی نقاط شهرستان به نحو بسیار مطلوب به مردم خدمات ارایه می دهند. 
این مسئول ادامه داد: یکی از افتخارات شبکه بهداشت و درمان در طول یکسال گذشته، فارغ التحصیلی 43 نفر بهورز در مراکز آموزش بهورزی شهرستان کهگیلویه است که به هر 4 شهرستان خدمات لازم را ارایه می دهند.
وی گفت: آمادگی زیر ساخت ها، لازمه ی ارایه خدمات است که با راه اندازی سامانه سیب و گسترش شبکه های اینترنتی، خدمات مراکز بهداشتی روستایی و شهری و نیز خانه های بهداشت در سطح وسیعی، بصورت آنلاین است و به روز ثبت می شوند.
داوری بیان کرد: ضرورت ارایه خدمات ما را بر آن داشت تا در طرح پیشنهادی خود، 4 مرکز بهداشتی درمانی روستایی شامل دالون در چاروسا، دشتک در دیشموک، سمغان و دره لبک در بخش مرکزی که از مراکز مصوب استانی بوده اند را نیز اضافه نموده و منتظر تصویب نهایی آنان در سطح وزارتی باشیم.

وی ادامه داد: برای دهستان جاورده بر اساس ضرورت، زمین احداث مرکز مشخص شده است تا در فرصت مناسب انشالله شاهد اقدامات بعدی آن باشیم، علاوه بر این، با تصویب 4 خانه بهداشت جدید در نقاط مختلف شهرستان (چاه بردی، تل زری، گراب و تنگ کوشک) زنجیره خدمات خود را کامل خواهیم کرد تا بتوانیم پاسخگوی خدمات خود باشیم.
این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از رویکردهای بخش بهداشت و درمان، ارایه خدمات دندانپزشکی قریب به 120 هزار نفر در سطح شهرستان است و افتخار داریم که که مرکز دندانپزشکی طولیان را در سال جدید فعال نمودیم و نیز برای مرکز دیشموک با یک دندانپزشک جدید قرار داد بستیم و امیدواریم با ارایه بخشی از خدمات در این حوزه شاهد توسعه و پیشرفت سلامت در سطح شهرستان باشیم.
داوری ابراز کرد: از آن جایی که رسالت اجتماعی ما در کنار وظایف بهداشتی و درمانی دارای تعهدات خاصی است در همین راستا قریب به 600 نفر از زندانیان را با واکسن هپاتیت B واکسینه نمودیم، قریب به 1500 تست تشخیصی ایدز در سطح شهرستان انجام دادیم، قریب به 1500 نمونه خون از افراد پر خطر در کمپ ها و نقاط آسیب پذیر به منظور شناسایی بیماری ایدز و هپاتیت های B و C انجام دادیم و همچنین در مواردی که طغیان یا بیماری های روده ای منتقله از آب و غذا نیز وجود داشته است به طور ویژه کنترل کردیم.
وی بیان کرد: از مهمترین وظایف سازمانی ارایه مراقبت های ویژه درمان، پیگیری بیماریهای قلبی، دیابتی، فشار خونی و خطر سنجی بیماری های قلبی عروقی جمعیت بالای 30 سال شهرستان است که در این زمینه حدود 60 درصد موفق به ارایه خدمات بودیم علاوه بر آن با برگزاری 4 همایش پیاده روی به منظور روز جهانی فشار خون، قلب، دیابت و ایدز و جلسات متعدد آموزشی در جهت کاهش بیماریهای قلبی عروقی فعالیت های ویژه ای را انجام دادیم تا جایی که واحد تغذیه شبکه بهداشت با ترویج غذای سالم سفره ی بی خطر با برگزاری مسابقه آشپزی، نقاشی نقش بسیار مهمی در حیطه ارایه خدمات لازم داشته است.
داوری ابراز کرد: در بخش بهداشت محیط، 18 تن مواد غذایی فاسد در طول سال گذشته جمع آوری کرده و نیز قریب به 12 هزار بازدید از مراکز مواد غذایی در اماکن عمومی انجام دادیم همچنین حدود 800 مورد از سامانه های آبرسانی مواد غذایی و قریب به 2500 مورد نمونه برداری آزمایشی آب و مواد غذایی انجام دادیم.
وی ادامه داد: در حیطه طب کار، مرکز طب کار شهرستان را با دستگاهای مدرن و نیروهای تخصصی تجهیز نمودیم تا بتواند به مراجعین خدمات ارایه دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اظهار کرد: در راستای ارایه خدمات همگام با سیاست های کلان شهرستان ضمن سپاس از فرماندار محترم شهرستان که در همه زمینه ها حمایت همه جانبه ای از خدمات بهداشتی و درمانی داشته است، خوشبختانه پایگاه سلامت امام علی، پایگاه سلامت مسکن مهر و نیز پایگاه اورژانس شماره 3 فوریت های پزشکی در روز سه شنبه 6 شهریورماه به بهره برداری می رسد.
داوری بیان کرد: خوشبختانه در تبیین سیاست های دولت تدبیر و امید و بخصوص پزشک خانواده، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی با اخذ قرارداد با پزشک خانواده از نعمت پزشک، ماما و سایر نیروها برخوردار بوده و با دلگرمی و انگیزه در قالب طرح تحول در سطح بیمارستان و پزشک خانواده در سطح مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی خدمات لازم به مردم ارایه می شود.
داوری در پایان گفت: از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان، هیآت رییسه و بخصوص معاونین محترم که نهایت مساعدت و همکاری را در راستای پیشبرد این خدمات داشتند تشکر و قدردانی می کنم، امید آنکه شاهد رشد شکوفایی و بالندگی ارایه خدمات در سطح شهرستان باشیم.


خبرنگار و تنظیم گزارش: سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کارشناس درمان دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جناب دکتر داوری خواهشمند است نام تجهیزات پزشکی که در زمان مدیریت شما و ریاست جدید دانشگاه خریداری شده است را اعلام بفرما.مبلغ 17 میلیارد تجهیزات و لاپاروسکوپی در زمان دکتر چمن و دکتر یزدان پناه خریداری شده است .راه اندازی لاپاراسکوپ در زمان شما که جز خرید حساب نمی شود.بهتر است مدیران دانشگاه پایبند اخلاق باشند و صحبت خلاف نگویند.مبالغه در حوزه شعر و شاعری خوب است ولی در حوزه سلامت اثر معکوس دارد.
کارمند تجهیزات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
با سلام خدمت آقای داوری عزیز
لطف بفرمایید اسامی تجهیزات وارد شده را به تفکیک نام ببرید
یه خواش از جننابعای دارم آمار ارقام الکی ندیدن شما زحمت بکشید ببینید کل خریدی که دانشگاه برای کل بیمارستانها و واحدهای درمانی خرید کرده یک میلیارد هم نبود(بجز بیمارستانهای حدید که بودجه شون از قبل مشخص بوده)
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
با سلام و عرض ادب خدمت جناب داوری عزیز
شما بعنوان یه شاعر و نویسنده بزرگ هم استاتی حتما ضرب المثل نه خر و بیضا را شنیدین
حالا اگه بیضا دم دس نیستش لطفا نه خر(۱۷میلیارد تجهیزات )نشون بدین
دوست عزیز شما نمیدونین که همه از وضعیت اقتصادی مملکت و دانشگاه خبر دارن
اگه این همه پول اومده جرا مطالبات پزشکا و پرسنل پراخت نمیکنی
یه خواهش دوستانه دیگه آمار الکی ندین و دست از این آمارهای الکی دادن و چاپلوسی بردارین چون با این بودجه ای که شما میگین میشه چند تا بیمارستان جدید را تجهیز کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
تسهیلات.زایمان.دیشموگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار