مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان خبرداد
عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه مشوق ها و تسهیلاتی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در سراسر کشور بطور یکسان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استان ایلام و دیگر مناطق مرزی و محروم کشور باید بصورت ویژه از این مشوق ها بهره مند شوند.
کد خبر: ۶۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 20 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالمالک شنبه زاده  با بیان اینکه مشوق ها و تسهیلاتی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در سراسر کشور بطور یکسان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استان ایلام و دیگر مناطق مرزی و محروم کشور باید بصورت ویژه از این مشوق ها بهره مند شوند.

وی افزود: زمانیکه استان ایلام هشت سال بطور مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بود و 10 سال پس از جنگ نیز مشغول بازسازی خرابی های جنگ، استان های دیگر زیرساختهای گردشگری خود را توسعه دادند.

شنبه زاده تاکید کرد: در خوشبینانه ترین حالت این استان از نظر زیرساخت های گردشگری بیشتر از 15 سال از دیگر استان های برخوردار کشور عقب تر است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: تسهیلات و مشوق های در نظر گرفته برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان و استان های برخورداری چون اصفهان و شیراز یکسان است بنابراین سرمایه گذاران نباید رغبتی به سرمایه گذاری در استان محرومی چون ایلام داشته باشند.

به گفته وی، این اجحاف در حق استان محرومی مانند ایلام است که سال ها در خط مقدم دفاع از کشور قرار داشته و علاوه بر تخریب زیرساخت ها، بهترین فرزندان خود را در این راه از دست داده است.

وی پرداخت تسهیلات با سود 14 درصد، برخورداری از 50 درصد معافیت مالیاتی و 50 درصد هزینه آب و برق را از جمله مشوق ها برای جلب سرمایه گذاری در بخش گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: مسوولان ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و در نهایت هیات دولت باید برای افزایش این مشوق ها در استان های محروم و مرزی تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری در حوزه های مختلف این استان نیازمند سالانه دست کم 10 میلیارد ریال اعتبار آن هم بصورت متوالی تا پنج سال است.

شنبه زاده با تاکید بر اینکه با اعتبارهای قطره چکانی اتفاقی در حوزه گردشگری این استان رخ نمی دهد، افزود: با تخصیص این میزان اعتبار و بعد از گذشت پنج سال زیرساخت های گردشگری استان به وضعیت مطلوب نزدیک خواهد شد.

وی یادآور شد: در این حالت است که سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای اجرای طرح های گردشگری به منظور رونق و توسعه گردشگری در این استان رغبت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: تمامی ظرفیت ها از نظر وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی، تفریحی و گردشگری فراهم است اما زیرساخت ها از جمله راه دسترسی و خدمات اولیه نیازمند توجه ویژه است.

استان ایلام با یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و جاذبه گردشگری ظرفیت بالایی برای جلب گردشگران دارد اما بدلیل نبود زیرساخت ها و تبلیغات مناسب جزو مناطق کمتر شناخته شده گردشگری کشور محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار