شب گذشته (هفتم مرداد 97) آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز در رستوران ساحلی بازیل با اعلام برگزیدگان به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۶۳۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 30 July 2018

در این آیین معاون هنری ـ سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوشحالم از این که هفته‌ای را تحت عنوان نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز به صورت باشکوه و آبرومند در استان خوزستان پشت سر گذاشتیم.

ناصر چنانی افزود: هفته‌ای که در آن 23 گروه نمایشی از 14 استان کشور اجرای خودشان را از اول مرداد آغاز کردند؛ اجراهایی که برخی تا پنج صبح ادامه یافت.

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز خاطرنشان کرد: امروز در آیین پایانی این رویداد باشکوه برای آغاز راهی جدید دور هم جمع شده‌ایم. همین جا لازم می‌دانم تا از هنرمندان و تماشاگرانی که تا پاسی از شب پشت در سالن‌ها منتظر ایستادند و موفق به دیدن نمایش‌ها نشدند پوزش بطلبم.

 وي با بیان این که طراحی این جشنواره بر اساس ظرفیت سنجی‌هایی که توسط مجموعه‌ای از پیشکسوتان صورت گرفت انجام شد توضیح داد: اهمیت نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز تحت عنوان آن چه که باید در استان خوزستان به شکل فعالیت‌های فرهنگی و هنری به همه مردم استان هدیه داده می‌شد شکل گرفت.

چنانی با بیان این که در این روزها شاهد لحظات ناب نمایشی و شوق و شعور تماشاگران بودیم که به خوبی در ذهن هنردوستان باقی خواهد ماند تاکید كرد: این جشنواره گام بلندی برای ایجاد چهره‌ای است که در پرتو آن استان خوزستان می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای رویدادهای ملی و بین‌المللی از جنس هنر و سینما باشد.

در ادامه آيين پاياني نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز، با پخش نماهنگی از سید حسین‌علی طباطبایی شفیعی، پدر تئاتر کلاسیک اهواز، که مدتی است در بستر بیماری به سر می‌برد و با خواندن بخش کوتاهی از نمایشنامه‌ای با ترجمه او، از سال‌ها تلاش و کوشش او در عرصه هنرهای نمایشی تقدیر کردند. همچنین از دختر و همسر او دعوت شد تا برای گرفتن تندیس و لوح سپاس به روی صحنه بیایند.

اعلام برگزيدگان نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز

 همچنین هيات داوران نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز متشكل از اصغر همت، قطب‌الدین صادقی و عطالله کوپال برترين‌هاي اين جشنواره را به شرح زیر اعلام كردند.

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش پوستر و بروشور برای محسن احمدی (نمایش زری سلطان)

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش طراحی لباس: محمدرضا شاهمردی (نمایش بگو حرام)

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش طراحی صحنه: مجتبی راوش (نمایش سون سی)

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش موسیقی: زهرا احسان‌پور و گروه موسیقی نمایش (بگو حرام)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر : روزبه کمالی (مسجدسلیمان)

جایزه ویژه هیات داوران در بخش بهترین بازیگر مرد به کار گروهی بازیگران نمایش نون مثل نفت (سامان شکیبا، میلاد صادق زاده، پژمان شاه‌وردی)

 دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن: پریسا گل‌ریز خاتمی (نمایش پره پروانه فولادی)

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی: ایوب بختیاری (نمایش مسجدسلیمان)

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش بهترین نمایش‌نامه‌نویس: ایوب بختیاری و نبراس میرابیان (نمایش مسجدسلیمان)

نمایش برگزیده: نمایش مسجدسلیمان

هیأت داوران همچنین 2 نمایش «پره پروانه فولادی» و «ریتالین» را برای شرکت در سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره فجر پیشنهاد دادند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار