سازمان هواشناسی اعلام کرد
اکنون میانگین دمای هوا در شهر ایلام بین 38 تا 40 درجه سانتیگراد، دهلران و شهرهای جنوبی 48 تا 51 درجه سانتیگراد و دره شهر، آبدانان و لومار نیز بین 44 تا 46 درجه سانتیگراد است.
کد خبر: ۶۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 19 July 2015
یوسف شیخ الملوکی روز یکشنبه با اشاره به تداوم موج گرما در ایلام، اظهار کرد: انتظار می رود دمای هوای این استان در مرداد ماه نیز افزایش یابد که این امر به دلیل کاهش بارندگی های پارسال است.

وی افزود: اکنون میانگین دمای هوا در شهر ایلام بین 38 تا 40 درجه سانتیگراد، دهلران و شهرهای جنوبی 48 تا 51 درجه سانتیگراد و دره شهر، آبدانان و لومار نیز بین 44 تا 46 درجه سانتیگراد است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه این وضعیت در ماه مرداد نیز ادامه دارد، تاکید کرد: این موج گرما در استان ایلام بی سابقه نیست و بر اساس آمارهای بلند مدت متوسط دمای هوا در ایلام در فصل تابستان تا 44 درجه سانتیگراد نیز گزارش شده است.

وی بیان کرد: اکنون به دلیل وجود گرد و غبار رقیق و وزش باد، دمای هوا در مناطق مختلف استان خنک تر از روزهای گذشته شده است.

شیخ الملوکی یادآور شد: با این وجود موج گرما در این استان همچنان ادامه دارد اما در روزهای آینده براساس پیش بینی ها دمای هوا متغیر است و در برخی روزها خنک تر و در برخی روزها نیز گرمتر می شود.

موج گرمای کم سابقه که از ابتدای تیرماه بخش های مختلف استان ایلام را در بر گرفته در شهرستان های جنوبی استان به ویژه دهلران و مهران نمود بیشتری داشته و زندگی را بر ساکنان این مناطق سخت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار