مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: مجموعه فیلم‌های کوتاه معرفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان با عنوان «گنجینه آمادای» تولید و رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 24 July 2018
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: مجموعه فیلم‌های کوتاه معرفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان با عنوان «گنجینه آمادای» تولید و رونمایی شد.

به گزارش فارس ، علی مالمیر در حاشیه شورای سیاستگذاری رویداد ۲۰۱۸ با اشاره به رونمایی مجموعه فیلم‌های کوتاه «گنجینه آمادای» اظهار کرد: مجموعه فیلم‌های کوتاه معرفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان با عنوان «گنجینه آمادای» به مناسبت همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ تولید و رونمایی شد.

وی ادامه داد: مجموعه فیلم‌های کوتاه معرفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان با عنوان «گنجینه آمادای» به مناسبت همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ به سفارش اداره‌کل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان، توسط موسسه هنری رسانه‌ای (نامیرا) تولید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: این مجموعه برای نخستین بار با ۴۱ عنوان موضوع مختلف، با تصاویری زیبا، متفاوت و هنرمندانه، مروری کوتاه بر تمام هنر‌ها و ثروت‌های فرهنگی و تاریخی هگمتانه، پایتخت ماد‌ها دارد.

وی با بیان اینکه فرآیند تولید این اثر از اسفندماه سال ۹۶ آغاز و تا اواسط تیرماه ۹۷ به طول انجامید، بیان کرد: کارگردانی این اثر نیز به صورت گروهی توسط میثم ماه انباری، حمید ارشادی و رضا ینگجه انجام شده است.

مالمیر یادآور شد: این مجموعه حدود ۴۵۱ لوکیشن مختلف از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان به صورت FULLHD تصویربرداری و با اصلاح رنگ و نور سینمایی تدوین شده است.

به گزارش فارس این مجموعه شامل عناوینی همچون

۱- تاریخ مادها، شهر‌های زیرزمینی، کتیبه‌ها و دستکند‌ها

۲ - مشاهیر استان همدان

۳ - صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی استان همدان

۴ - غذا‌های محلی، سوغات و خوراکی‌های استان همدان

۵ - شهرستان‌های استان همدان

۶ - موزه‌های استان همدان

۷ - غار‌ها و ژئوتوریسم استان همدان

۸ - طبیعت گردی، کوه ها، تالاب‌ها و دشت‌های استان همدان

۹ - سراب‌ها و آبشار‌های استان همدان

۱۱ - حیات وحش و محیط زیست استان همدان

۱۱ -کودک و نوجوان در جاذبه‌های تاریخی و گردشگری

۱۲ - شادی و هیجان

۱۳ - صخره نوردی، اسکی و کوهنوردی در زمستان

۱۴ - همدان در گذرفصل‌ها

به گزارش فارس؛ این مجموعه در شبکه‌های ملی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و شبکه ریلی و هوایی کشور انتشار داده می‌شود و در قالب یک پک زیبا نیز به سفرای خارجی و گردشگران داخلی و خارجی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار