استاندار همدان با بیان اینکه بروید خدا را شکر کنید که مجمع تشخیص مصلحت نظام زمان جذب اعتبارات را تمدید کرد وگرنه به وعده خود برای عزل مدیران ناموفق در این عرصه عمل می‌کردم، گفت:عملکرد برخی ادارت استان در جذب اعتبارات راضی‌کننده نیست.
کد خبر: ۶۳۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 23 July 2018

استاندار همدان با بیان اینکه بروید خدا را شکر کنید که مجمع تشخیص مصلحت نظام زمان جذب اعتبارات را تمدید کرد وگرنه به وعده خود برای عزل مدیران ناموفق در این عرصه عمل می‌کردم، گفت:عملکرد برخی ادارت استان در جذب اعتبارات راضی‌کننده نیست.

 به گزارش تسنیم، محمد ناصر نیکبخت در جمع مدیران، فرماندهان و فرمانداران استان همدان با گلایه‌مندی از عدم درخواست برای تخصیص اعتبار برای بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، اظهار داشت: سال گذشته ۳۰ درصد از یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای حفظ آثار تخصیص یافت که با کمک سازمان برنامه و بودجه مبلغ آن را از افزایش داده و درنتیجه ۵۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت کردیم.

وی افزود: اگرچه شما امسال تقاضایی در این بخش نداشتید، اما ما وظیفه داریم اعتباری را برای برنامه‌های شما در نظر بگیریم هرچند عدم درخواست شما سبب تعجب بنده شده است.

استاندار همدان بابیان اینکه ما دو نوع اعتبار داریم که باید جذب شوند ابراز کرد: برای جذب برخی اوراق خزانه زمان کمی در نظر گرفته بودند که البته با این وجود ما توانستیم تمام اعتبارات موجود در این بخش را جذب کنیم.

وی بیان کرد: در مرحله دوم جذب اعتبارات نیز ما تا دیروز فرصت داشتیم این کار را انجام دهیم که البته با تمدید زمان جذب اعتبارات از سوی مجمع تشخیص، توانستیم به جز برخی موارد اعتبارات این بخش را نیز جذب کنیم.

نیکبخت با اعلام اینکه اداراتی مانند میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای نتوانسته‌اند تمام اعتبارات لازم را جذب کنند، عنوان کرد: ۷ میلیارد تومان از اعتبارات میراث فرهنگی، یک میلیارد تومان از اعتبارات آب منطقه‌ای و ... باقی‌مانده که جذب نشده است.

وی اعلام کرد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام زمان جذب اعتبارات در مرحله دوم را تا شهریورماه تمدید نمی‌کرد آن وقت به وعده خود مبنی بر عزل مدیران ناموفق در این عرصه عمل می‌کردم پس بروید خدا را شکر کنید که وعده استاندار در این عرصه به خیر گذشت!

 استاندار همدان بابیان اینکه جای تعجب است آب منطقه‌ای چگونه با آن همه ادعا نتوانسته باقی‌مانده اعتبارات را جذب کند، خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی همدان اظهار داشت: "مالمیر شانس آوردی که مجمع تشخیص زمان جذب اعتبارات را تمدید کرد وگرنه عزلت می‌کردم و از استان بیرونت می‌انداختم".

وی ابراز کرد: قبلاً گفته بودم مدیر هر دستگاهی که نتواند اعتبارات مورد نیاز را جذب کند، عزلش می‌کنم که البته این وعده من به دلیل جذب اعتبار در مرحله اول و تا حدی مرحله دوم و همچنین تمدید زمان جذب اعتبار، محقق نمی‌شود. 

به گزارش تسنیم، با وجود اینکه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همدان توضیحاتی را درباره اینکه اسناد مالی ما آمده است و فعالیت در بخش‌های مختلف، جذب اعتبارات را به تعویق انداخته است و تا ۱۰ روز آینده باقی‌مانده اعتبارات جذب می‌شود، استاندار همدان از گزارشات ارائه شده قانع نشده و بر حرف خود تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار