مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار از نصب ضریح جدید امامزاده جعفر(ع)روستای چاهک شهرستان خوشاب خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 17 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، صادقی، مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار ابراز کرد: ضریح جدید امامزاده جعفر(ع) در مراسمی با حضور هنرمندان اصفهانی و اهالی روستای چاهک شهرستان خوشاب این روستا نصب شد.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت این ضریح به مدت پنج ماه توسط هنرمندان اصفهانی انجام شده است، افزود: برای ساخت و نصب ضریح امامزاده بالغ بر 850 میلیون ریال هزینه شده است که تمامی این هزینه‌ها توسط نیکوکار خیراندیش غلامحسین چاهک پرداخت شده است.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار کرد: 170 میلیون ریال طلاکاری، 600 میلیون ریال هزینه ساخت و 80 میلیون ریال هزینه‌های حمل و نقل و نصب این ضریح مطهر بود.

صادقی با بیان اینکه روستای چاهک از توابع شهر سلطان‌آباد سبزوار است، بیان کرد: امامزاده جعفر(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) بوده و آستان مقدس ایشان در روستای چاهک در 30 کیلومتری سبزوار واقع شده است.

یادآور می‌شود، امامزاده جعفر(ع) روستای چاهک از ابنیه ارزشمند دوره صفویه بوده که بنایی هشت ضلعی دارد که جبهه شمالی و جنوبی آن را الحاقات خشتی در برگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار