تابناک کهگیلویه وبویراحمد
منتقدانی که مجلس را غیر تخصصی وضعیف معرفی کرده وادعا می کنند که این مجلس فقط دنبال چوب لای چرخ دولت گذاشتن برای عدم موفقیت آن است
کد خبر: ۶۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 16 July 2015
به نظر می رسد سیاسیون خیلی به شعار همدلی امسال توجه ندارند وبا ندانم کاری تنش هایی را در میان عموم و خواص بوجود می آورند.وقتی انتخاب استاندار حق وزارت کشور است ،وزارت کشور هم  آیتم های قانونی را رعایت کرد ،جو سازی نمایندگان فارس درمجلس شورای اسلامی مصداق عینی بی بصیرتی و دخالت دادن مسائل سیاسی وقومیتی به جای شایسته سالاری بود.نمونه های مختلفی از تنش در دواستان فارس وکهگیلویه وبویراحمد بر سر این موضوع در این مدت چند روزه به وجود آمد که کاملا غیر ضروری بود.اینجاست که حرف منتقدان از ترکیب مجلس به واقعیت نزدیک می شود.منتقدانی که مجلس را غیر تخصصی وضعیف معرفی کرده وادعا می کنند که این مجلس فقط دنبال چوب لای چرخ دولت گذاشتن برای عدم موفقیت آن است.هرچند این حرف کمی بدبینانه است اما برخوردهای نچندان منطقی ومنفعلانه برخی نمایندگان مایه تاسف وهمچنین ایجاد تنش های روانی در جامعه است.در همین زمینه  تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد استان با انتشار بیانیه ای از استاندار جدید فارس حمایت کردند.

متن بیانیه

بسمه تعالی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر روحانی

با سلام

با عرض تبریک به مناسبت به پایان رسیدن روند سخت مذاکرات و انجام توافق بزرگ هسته ای و پیروزی ملت ایران و عرض خسته نباشید خدمت شما و تیم مذاکره کننده دولت تدبیر و امید، تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تبریک و خدا قوت به شما و همکارانتان، لازم میداند نکاتی را در باب سیاست داخلی و همچنین وقایع چند روز اخیر خدمت شما عرض نمایند.

در چند روز اخیر اتفاقاتی در سطح ملی رخ داده که باعث به سخره گرفتن قانون، رای مردم و همچنین سیاست های دولت تدبیر و امید شده است.

پس از ۲۴ خرداد ۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این امید در دل ملت ایران بوجود آمد که دولتی متعهد و مبتنی بر قانون، با تدبیر و عقلانیت بر روی کار آمده تا پایان دهنده روند نا صحیح اداره مملکت و قانون گریزی های مکرر در طول ۸ سال گذشته باشد.

جناب دکتر روحانی

استاندار هر استان، نماینده عالی دولت در هر استان است که دارای مسولیت های حساسی بوده و باید به گونه ای انتخاب شود که بصورت قاطع به اجرای اهداف، شعارها و سیاست های مد نظر دولت منتخب بپردازد و با در نظر گرفتن منافع ملت نسبت به پیشبرد اهداف و برنامه های سیاسی، فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و… دولت در استان بیاندیشد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده و اجازه ی دخالت هیچ شخص یا گروهی را در این مسیر ندهد.

در این میان، دانشجویان و تشکل های دانشجویی هم مانند سایر مردم از استاندار انتظار دارند که با حمایت های خود در جهت تحقق اهداف و برنامه های جنبش دانشجویی گام بردارد.

در بعضی استانها به عینه شاهد بودیم که دخالت هایی از بیرون در امور داخلی تشکلها و… صورت میگیرد و این نشان از ضعف نماینده عالی دولت بوده است.

بطور مثال در طول ماههای گذشته تشکلهای استان فارس شاهد برخورد هایی ناصحیح از جانب گروه های "خودجوش” بوده که نه تنها اجازه ی برگزاری مراسم را نداده اند بلکه به چهره های شاخص سیاسی حامی دولت توهین و بی احترامی شده است که در این بین استاندار سابق نه تنها حمایتی انجام ندادند، بلکه تشکل مورد نظر را مقصر و متهم در برخورد ها معرفی کرده اند که این خود جای بسی تاسف دارد.

باری!

پس از کنار گذاشتن دکتر احمدی از استانداری فارس تنها انتظاری که از دولت میرفت این بود که یک استاندار همسو با سیاست ها وشعارهای دولت تدبیر و امید برای ماموریت در اداره ی عالی استان انتخاب مینمود تا شاهد ادامه ی وضعیت اسف بار گذشته نباشیم

انتخاب دکتر محمد علی افشانی که دارای سابقه روشن و درخشان در عالی ترین سطوح مدیریتی و سیاسی نشان دهنده و نوید دهنده ی تغییری روشن در اداره ی استان فارس بود.

اما آنچه پس از این انتخاب صورت گرفت موجب ناراحتی در بین همه ی مردم شد

حرکت زشت و خلاف قانون ۱۸ نماینده استان فارس در اعتراض به این انتصاب!

از آنجایی که نمایندگان باید عصاره ی فضیلت ملت باشند، اما در طول ادوار گذشته نمایندگانی انتخاب شدند که باب میل ملت نبوده و اکثرا با کسب آرای حداقلی به کرسی مجلس دست پیدا کردند که این نشان دهنده ی عدم مشارکت و اقبال عمومی به این افراد که این خود از دلایل بسیار روشن این قانون گریزی ها در بین قانونگذاران شده است.

نمایندگان استان فارس از همان لحظه های ابتدایی کنار رفتن دکتر احمدی به جد دنبال جایگزینی فردی همسو با تفکرات خود یعنی تفکر بازنده انتخابات ۹۲،یا همان جبهه پایداری بودند.

از آنجایی که طبق اصل تفکیک قوا به صورت واضح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان آمده است، وظایف هر یک از قوا بصورت مشخص بیان شده است و وظیفه ی مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون بوده، اما ۱۸ نماینده ی استان فارس پا را فراتر گذاشته و با زیر سوال بردن اصول قانون اساسی و با توجه به جایگاهی که داشتند سعی در اعمال فشار بر دولت و تحمیل گزینه ی همسوی با خود بوده اند.

رییس جمهور محترم

ما تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن محکوم کردن این اقدام خلاف قانون نمایندگان استان فارس و به دور از هرگونه نگاه قومیتی و صرفا با در نظر گرفتن سوابق سیاسی و مدیریتی دکتر افشانی از شما بخاطر این انتخاب تشکر کرده و خواستاریم که از این سهم خواهی ها و باج خواهی ها جلوگیری کرده و با قاطعیت تمام از انتخاب خود دفاع کنید و هرگز زیر بار فشار این نمایندگان باج خواه نروید، چرا که اگر اینبار کوتاه نیایید دیگر به خود اجازه نخواهند داد که با قانون گریزی خود سعی در دخالت در امور اجرایی دولت داشته باشند.

ما ضمن حمایت قاطع از دولت تدبیر و امید از شما خواستاریم تا بر تصمیم خود استوار مانده و پاسخ کوبنده ای به این قانون گریزان منفعت طلب بدهید

جناب دکتر روحانی

مجددا به شما و تیم هسته ای دولت تدبیر و امید تبریک گفته و آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما را از خداوند متعال خواستاریم

با سپاس فراوان

تشکل دانشجویی راه امید دانشگاه آزاد یاسوج

انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج

تشکل همراهان دانشگاه آزاد گچساران

جنبش دانشجویی "جوانه” دانشگاه آزاد یاسوج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار