فاز دو ، خط یک قطار شهری شیراز با 62 درصد پیشرفت در حال ساخت است.
کد خبر: ۶۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 21 July 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیر عامل سازمان قطاری شهری شیراز گفت : فاز دو خط یک قطار شهری به طول 14 کیلومتر از میدان نمازی تا میدان الله در حال ساخت است.

اسدالله حاجی ‌زمانی افزود : این مسیر شامل 12 ایستگاه است که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ‌قطارشهری شیراز همچنین گفت: عملیات ساخت خط دو قطار شهری شیراز از شهرک میانرود در مسیرهای عادل آباد ، میدان بسیج ، خیابان انقلاب ، میدان امام حسین ، بوستان آزادی ، میدان قائم و کلبه سعدی آغاز شده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد 500 میلیارد تومانی برای راه اندازی خط دو قطار شهری گفت: برای ساخت این خط منابعی تعریف شده است و به ازای کارکرد پیمانکار، زمین و پروانه رایگان بهره‌برداری از مجتمع‌های اقتصادی واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز گفت : در دو سال گذشته بخشی از هزینه های ساخت قطار شهری از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شده است.

وی افزود: در سال 92 مبلغ 120 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید و پارسال نیز فروش 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت در دستور کار بود که بخشی از آن در ماه های پایانی سال 93 و بخشی دیگر در 5 روز گذشته به فروش رسیده است .

حاجی زمانی با بیان این که در حال حاضر قطار شهری شیراز مجهز به 25 واگن است، ابراز امیدواری کرد : تعداد واگن ها تا پایان سال 95 به 45 واگن افزایش یابد.

مدیرعامل ‌قطارشهری شیراز همچنین با اشاره به افزایش ساعات کار فاز یک خط یک قطارشهری شیراز از 5 ساعت به 8 ساعت، گفت: جابجایی مسافران در مسیر میدان نمازی تا میدان احسان از 29 تیر ماه از ساعت 7 تا 15 انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار