هفدهم مرداد، هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو و صنایع وابسته در مشهد، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 03 July 2018

به گزارش تابناک : مژگان عظیمی مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در مشهد، در نخستین نشست تخصصی رسانه‌ای این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو فرصتی است تا قطعه سازان کشور بتوانند محصولات خود را برای هیئت‌های خارجی بازدید کننده به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: در این فرصت قطعه سازان کل کشور می‌توانند تجربه و علم خود را به مبادله گذاشته و امکان فروش محصولات خود را به کشور‌های دیگر فراهم کنند. 

عظیمی افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و همایش بورس در حاشیه این نمایشگاه، از کار‌های جانبی ست که در طول 4 روز برپایی نمایشگاه، به اجرا در می‌آید.

در ادامه این نشست، امیر مهدی مرادی مدیر انجمن صنایع خراسان رضوی گفت : ما از تکنولوژی‌های جدید قطعه سازی دنیا برخورداریم، اما هنوز قطعه سازی ما در بازار‌های جهانی دیده نشده است لذا این امر مستلزم فراهم شدن شرایط لازم می‌باشد.

وی افزود: فضای رقابتی برای قطعه سازان ما خیلی تعریف شده نیست، زیرا آن‌ها در ابعاد کوچکی فعالیت می‌کنند و خودرو سازان به دلیل قیمت‌های تحمیلی ناچار هستند درهر شرایطی بقای خود را حفظ کنند.

سهیل داور پناه، مدیر عامل شرکت ساپکو در ادامه این مراسم گفت : وجود تحریم‌ها در حال حاضر فرصت خوبی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد صنعت خودروی ما از خارج تهیه می‌شود، ادامه داد: در شرایط کنونی قطعه سازان ما دنبال تامین مواد اولیه، ارز و حفظ شرایط هستند؛ در این راستا برگزاری نمایشگاه صنعت قطعه سازان ، زمینه مناسبی برای ارائه محصولات داخلی ،  تامین نیاز‌های ضروری و جذب خریداران خارجی است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار