رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان قم خبر داد
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان قم از تحصيل هزار و 939 نفر دانش‌آموز استثنايي در سال 97ـ96 در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 02 July 2018

به گزارش تابناک قم،سیداحمد آقامیری با اشاره به آمار دانش‌آموزان استثنایی استان قم اظهار کرد: هزار و 939 نفر دانش‌آموز استثنایی سال 97ـ96 در 32 مدرسه و 203 کلاس درس در قالب مدارس خاص و تلفیقی مشغول به تحصیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان در 32 مدرسه خاص تحصیل می‌کنند البته طرح تلفیقی وجود دارد که دانش‌آموزان در صورت توانایی لازم می‌توانند در این مدارس پذیرش شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان کم‌شنوا و دانش‌آموزانی که می‌توانند از فرآیندهای عادی تحصیل استفاده کنند به مدارس عادی فرستاده می‌شوند گفت: یک معلم رابط برای آنها تعیین می‌شود تا در مدارس عادی آنها را پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 418 نفر دانش‌آموز در مدارس خاص و 461 نفر دانش‌آموز در مدارس عادی به صورت تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

آقامیری ضمن تفکیک آمار دانش‌آموزان استثنایی گفت: دانش‌آموزان استثنایی شامل 429 نفر آسیب‌دیده شنوایی، 113 نفر آسیب‌دیده بینایی، 205 نفر آسیب‌دیده حرکتی، 45 نفر آسیب‌دیده اوتیسم و هزار و 147 نفر آسیب‌دیده ذهنی هستند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی نسبت به سال گذشته رشد دارد که یکی از دلایل آن بحث مهاجرت است. وجود حرم حضرت معصومه(س) بسیاری افراد به قم می‌آیند که این امر سبب شده پس از مشهد بیشترین دانش‌آموزان استثنایی در قم وجود داشته باشد.

وی یادآور شد:‌ در بخش آسیب شنوایی و بینایی کاهش وجود دارد و دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی با کاشت حلزون به مدارس عادی وارد شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی همچنان وجود دارد گفت: مدارسی که به صورت استانی هستند والدین برای تأمین سرویس ایاب و ذهاب متحمل هزینه سرویس می‌شوند که در زمینه تأمین بخشی از هزینه‌ها به آنها کمک خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق حضرت ابوالفضل برای تامین هزینه دارو و درمان دانش‌آموزان استثنایی گفت: معلمان مدارس عادی و استثنایی مبلغی از حقوق خود را برای مشارکت در این کار خیر اختصاص دادند. افراد علاقه‌مند به اهدای کمک هزینه درمان و دارو این کودکان می‌توانند کمک‌های خود را به حساب 0110269174009 بانک ملی صندوق خیریه حضرت ابوالفضل واریز کنند یا برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 32936226 تماس حاصل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار