بررسی وضعیت تحقق اعتبارات تخصیصی و اعتبارات خارج از ردیف وعده داده شده از سوی استاندار ایلام در جلسات شهرستانها نشان می دهد که دربرخی شهرستانها نه تنها این اعتبارات تلفنی محقق نشده اند بلکه از سقف اعتبارات تخصیص یافته به برخی دستگاهها به نسبت سالهای قبل کاسته شده است.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 02 July 2018

تابناک ایلام ::یکی از مهمترین موضوعاتی که این روزها مردم ایران را آزرده است ،مشکلات اقتصادی و مهمتر از آن وعده وعیدهای مسئولین ،عدم اجرایی نمودن آنها وتضاد شعار با عمل آنهاست. بیراه نیست اگر بگوییم مسئولین جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل اگر واقعیت ها را به مردم می گفتند ،صادقانه مشکلات را با مردم درمیان می گذاشتندو به جای وعده های توخالی ،عدم امکان اجرایی شدن بسیاری از طرح ها را برای مردم تشریح می کردند ،باور کنید درست همانند دوران دفاع مقدس مردم به میدان می آمدند و هر که هر چه در توان داشت برای مدیریت اوضاع به خدمت می گرفت.

همان رفتاری که این روزها مردم با تیم ملی فوتبالشان داشتند ،نمونه ای بزرگ از خوب بودن ،همراهی ،قانع بودن ،آگاهی وشعور بالای ملت را به نمایش گذاشتند .مردمی که تلاش ،پیکار مردانه ودفاع جانانه ملی پوشان فوتبالیست خود را با چشم خود دیدند ،هرچند با شکست از تیم مقابل (اسپانیا) زمین را خالی کردند ،اما کیلومترها  این طرفتر، مردم قدرشناس ایران برای این مردانگی ملی پوشانشان جشن وپایکوبی کردند.

در بسیاری از مسایل حکایت می توان همین گونه  باشد . اگر مردم ببینند که مسئول جمهوری اسلامی تمام تلاش خود رابرای بهتر شدن اوضاع به کار می بندد،همانند او می پوشد و می خورد ،دردها را بین خود ومردم تقسیم می کند ،به آنها دروغ نمی گوید ،بالاتر از توان خود وعده نمی دهد  و.....این مردم کاری راکه برای تیم ملی اشان کردند برای مسئولینشان هم خواهند کرد. حداقل کاری که می کنند این خواهد بود با کمترین مشکلی به خیابان نمی ریزند ،برعلیه مسئولین تراز او شعار نمی دهند و ماشین پلیس و تجهیزات شهری را به آتش نمی کشند.

کاش اوضاع مدیران ما اینگونه بود که گفته شد ،اما حرف وحدیث ها  ،ناملایمات ،دوگانگی حرف وشعار مسئولین با عملشان ،وعده های دروغ ،قول های بی پایه آنچنان زیاد شده ،مردم دیگر حرفهای راست را به سختی باور می کنند . مقصود مطلب ما با این همه گریز به اتفاقات کشور یک چیز است ،"آقای مسئول نمی توانی قول نده "" از اوضاع اقتصادی وبودجه کشور خبر داری طرح تصویب نکن " چون همه این ها برای مملکت از سم کشنده ترند.

نمونه مهم این موضوع دراستان محروم ایلام ،وعده وعیدهای مدیریت ارشد استان در چند ماه اخیر است . قبل از پرداختن به موضوع ،ذکر این نکته را لازم وضروری می دانم که بگویم: استان ما ایلام استان به غایت محرومیست.تلاش  تمامی مدیران آن را ارج می نهیم اما اگر صادقانه باشد. دست هر مدیری که بتواند عملا گردو غبار محرومیت را از چهره استان بزداید می بوسیم . اما این محرومیت نباید به بهانه ای برای برخی مدیران تبدیل شود که بخواهند از گرده مردم محروم ما پله های ترقی را طی کنند!

در چندماه گذشته استاندار ایلام با کشانیدن جلسات شورای برنامه ریزی استان به درون شهرستان ها برگه جدیدی از شیوه های مدیریتی خود را در معرض نمایش قرار داد.شیوه منحصر به فردی که کمتر نمونه آن را در جای دیگر کشور شاهد بوده ایم . نشست هایی که درآن ،استاندار با مداخله مستقیم در شورای برنامه ریزی شهرستان، عملا دست فرماندار واعضای شورای شهرستان را تقسیم اعتبارات استان خلع نمود.

بررسی وضعیت تحقق اعتبارات تخصیصی و اعتبارات خارج از ردیف وعده داده شده از سوی استاندار ایلام در جلسات شهرستانها نشان می دهد که دربرخی شهرستانها  نه تنها این اعتبارات تلفنی محقق نشده اند، بلکه از سقف اعتبارات تخصیص یافته به برخی دستگاهها به نسبت سالهای قبل کاسته شده است.

نمونه بارز آن تصمیمات اتخاذ شده درنشست کمیته مشترک برنامه ریزی استان وشهرستان در فرمانداری چرداول بود.در این نشست استاندار ایلام با اهتمام به درخواست مردم شهرسرابله مبلغ یک میلیارد تومان به شهرداری این شهر  بمنظور تکمیل بلوار غربی شهر سرابله اختصاص دادند .

اما وضعیت اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری خلاف این موضوع را اثبات می کند. نه تنها اعتبار شهرداری به نسبت سال گذشته قریب به 300یا 400میلیون تومان کاهش داشته است ،هیچ خبری از مبلغ یک میلیارد تومان اهدایی استاندار به این مقوله نیست.

براساس اطلاعات موثق دریافتی سال گذشته اعتبار شهرداری این شهر نزدیک به 2میلیارد و 700میلیون تومان بوده است .نه تنها این اعتبار درسال جاری چند صد میلیون تومان کاهش نشان می دهد اما  بخاطر اینکه وعده آقای استاندار در هوا باقی نماند از مجموع این اعتبار تخصیص یافته به شهرداری ،فقط بصورت اسمی مبلغ یک میلیارد تومان اهدایی استاندار اضافه شده است .

چنانچه مسئولین به دنبال توسعه اسمی وشعاری استان هستند ،چنانچه امکان افزایش اعتبار وجود ندارد،لااقل با ایجاد توقع وافزایش سطح خواسته های مردم ،از ایجاد انتظار کاذب در آنها خودداری نمایند. با این وضعیت پیش آمده نه تنها خرمای توسعه استان بر روی سینی قرار دارد ،بلکه باید همزمان فاتحه اعتماد مردم به مسئولین نیز خوانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار