معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر مادران پر خطر در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال فقط شاهد سه مورد فوت مادران پرخطر بوده ایم.
کد خبر: ۶۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 01 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالخالق کشاورزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: در ۳ ماهه نخست امسال تعداد کل مددجویان اورژانس ۲۷ هزار و ۸۳۰ بوده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۲ نفر زن و ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر مرد بوده است.

وی تعداد مصدومان تصادفات فارس را دو هزار و ۶۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد مصدومان ۷۴۳ نفر زن و هزار و ۹۱۵ نفر مرد بوده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: همچنین مصدومان سنین یک تا ۱۰ ساله ۲۲۲ نفر، سنین ۱۱ تا ۲۰ ساله ۴۶۸ نفر، سنین ۲۱ تا ۴۰ سال هزار و ۳۴۰ نفر، ۴۱ تا ۶۰ ساله ۴۵۰ نفر و مصدومین ۶۰ سال به بالا، ۱۵۹ نفر بوده اند.

وی در ادامه از کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر مادران پر خطر در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال فقط شاهد سه مورد فوت مادران پرخطر بوده ایم.

معاون درمان دانشگاه شیراز بیان کرد: همچنین در ۱۴ روز گذشته در یک طرح ضربتی هفت رستوران غیر بهداشتی را در دشت ارژن تعطیل و به تعزیرات معرفی کردیم.

کشاورزی تصریح کرد: همچنین بیشترین تخلفات موضوع زیبایی در آرایشگاه‌های استان مشاهده می‌شود که نظارت ویژه بر این اماکن به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز یادآور شد: طی سه ماه نخست امسال، ۷۹۹ بازدید از مراکز درمانی و یا مراکزی که موضوع بهداشتی داشتند انجام شد.

کشاورزی افزود: سامانه خطا‌های ۲۸ گانه، ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که کشوری شده و در هر بیمارستان اتفاقات مشخص است.

وی در خصوص شکایات نیز گفت: طی ۶ ماه گذشته ۴۵۷ پرونده تشکیل شده که ۲۵۷ تعزیرات حکومتی، ۳۳ دادگاه انقلاب ارجاع و ۳۹ نیز پلمب شد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در شیراز ۸۰ مطب مامایی، ۱۵۰ تخصصی و فوق تخصصی، ۲۸ درمانگاه پوست و مو، ۹۰ درمانگاه عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، شش مرکز جراحی محدود و ۴۹۲ مرکز توانبخشی فعال است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار